Varning för långt inlägg om allt möjligt

En utslagen jag sitter i soffan och är mer än slutkörd. Jag tror som vanligt att jag missbedömde min kraft igår. Jag ville verkligen inte missa mer på jobbet efter 2 dagar hemma, så jag jobbade igår. Visserligen bara kl 12-18, men det var fullt tillräckligt för att jag skulle behöva 13 timmars sömn inatt.. Snälla snälla tomten, ge mig mer kraft och gör mig frisk i 1½ vecka till så att jag slipper sjuka mig mer. Det är väl inte en alltför omöjlig för-tidig-julklapp till mig?

Men men, jag lever och det är huvudsaken, sen att jag inte mår så bra man kan, det får man väl stå ut med. Tråkigt att det är sena kvällar för mig alla nästkommande arbetsdagar. Imorgon slutar jag inte förrän 21.05 för vi har klubbkväll. Suck. Sen middag. Om det ens är lönt att äta lagad mat en timme innan sovdags? Tror jag äter middag på jobb istället imorgon.

Nu tänkte jag faktiskt diska undan lite i köket. Har egentligen ingen ork, vill bara ligga kvar i soffan. Men någon nytta får man väl göra en ledig dag. Men gud vad det är skönt att jag äntligen kunnat släppa kontrollen över allt när jag är sjuk. Man får helt enkelt inse att allt inte kan fungera som vanligt. Städning får komma i andrahand och tvätten i tredjehand. Det är så illa med tvätten att jag faktiskt fått använda Kevins Student-kalsonger idag. Dom är dock små och ser ut som trosor (undra om han någonsin fått på sig dom och vad han tänkte när han beställde dom?!) så det är inte så j-kla obehagligt.

På tal om tvätt. Två veckor i rad har jag gjort en rejäl miss. För två veckor sedan när jag skulle tvätta så slängde jag in allt i tvättmaskinen och satte igång bägge och gick ut för att låsa och sätta kolven i dörren. Precis när jag skulle ta kolven från tvättavlan så såg jag att vi inte alls hade tvättid den dagen, vi hade dagen innan. I samma sekund hör jag hur någon är utanför dörren och vrider nyckeln i låset. Där står jag och säger "Åh gud. Jag såg nyss att jag tagit fel på dagarna. Jag skulle tvättat igår men har redan satt igång maskinerna, vet du om det går att avbryta dom?" (Jag visste att det inte gick, men vad skulle jag säga?) Han såg något förvirrad ut och sa att han trodde att det gick att avbryta men sa lika snabbt "Hur mycket har du att tvätta då?" "Jag har bara dessa två sen är jag klar" svarade jag. Och där löste det sig.

Dilemma nummer två
var för exakt en vecka sedan. Jag och Kevin skulle sitta barnvakt till lilleman och vi hade tvättid samtidigt så precis innan lillen kom så gick jag ner i källaren och slängde in tvätten och när jag skulle ta kolven insåg jag att jag än en gång hade tvättid dagen innan. Som tur var slängde jag in tvätten kl 16.15 och den nya tvättiden började kl 17 och maskinerna tar ca 45 min. Så jag sprang ner igen kl 17 med en skrikande lilleman och tvättmaskinerna hade 15 min kvar (av någon anledning) så där stod jag och vaggade en skrikande bebbe i en källare där det ekade enormt mycket. Efter 15 minuter satt lilleman som ett plåster på mig och skrek i högan sky om jag försökte sätta ner honom på golvet för att ta ur tvätten ur maskinerna. Så med två händer skulle jag ta ut all tvätt och dessutom hålla honom och samtidigt få upp tvättpåsarna på mina axlar. Det gick. Och efter tre våningar med ca 30 kg på överkroppen så var pulsen uppe i 180 kan jag lova.

En superglad lilleman :-)

Det blev en himla massa babbel om både det ena och det andra.. Nu sätter jag punkt och återgår till disken som jag skulle tagit tag i för en halvtimme sedan.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja jo jag fick äran att jobba idag. väldigt kul faktiskt! Jag börjar nu 11 så det blir en LÅÅÅÅÅNG dag. 10 timmar och 15 minuter (ungefär)! Ha en bra dag! Krya på dig...

2010-12-16 @ 09:34:59
URL: http://sofiagranstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0