Lars Winnerbäck på Citadellet den 10 juli 2010

Som alla andra Lars Winnerbäck konserter, var gårdagens också helt fantastisk!
Vi åkte med bussen till Landskrona kl 16.00 och var framme vid Citadellet i precis lagom tid till att konsertområdet öppnade.


När vi kom in på området stod "Amnesty" med skyltar där texten "Tortyr är inget brott i Sverige, väck politikerna" syntes starkt. Vi gjorde som så att vi skrev in oss på Amnesty's hemsida och jag väckte alla politiker och bekfräftade mailet idag så nu är jag med och röstar för att tortyr är ett brott i Sverige!



Jag fick en härlig tattuering med Fredrik Reinfeldt aka "Ägget". K tog Mona Sahlin och satte på rumpan.
Och en kille från Amnesty ville gärna ha en bild på K's rumpa.

Därefter slog vi oss ner på vår picknickfilt och började äta vår kyckligsallad.

Vi hade utsikt över ett underbart fint område! Citadellet i Landskrona var nästan bättre än Sofiero. Fast.. Det var nog till och med bättre! Underbart fint väder hade vi hela långa kvällen också.

Öltält, två scener och andra godsaker fanns också.

Café, popkornstånd och skivaffär gick också att hitta på området.

Det tog inte många minuter innan det KRYLLADE av folk. Det gällde att hoppa mellan picknickfiltarna när man skulle ta sig någonstans.

Innan Lasse började spela så dukade vi upp med en GOD ostbricka. Dock fattades vårt vita vin som vi fick lämna hemma. Det var förbjudet att ha med alkohol in på området, så jag lämnade boxen hemma, så det fick bli cider och vatten som dricka istället.

Emelie fick helt plötsligt ett rån i huvudet!

Emelie och Sandra.

Jag och Sandra. Tror detta är bland de få bilder på mig under kvällen. Jag är inte ett så stort fan av att vara med på bild så jag försöker undvika det i största möjliga mån!

Och nu var det dags! Äntligen steg stjärnan på scenen och detta är oslagbart. Finns ingen som gör sig så bra live som denna mannen alltså.

Flera tusen andra höll med största sannolikhet med om min åsikt!

Har man inte varit på en Winnerbäck konsert innan så GÅ, snälla. Det finns inget som är så mysigt som att sitta och äta god mat och bara mysa med denna ljuva musik i bakgrunden, eller helt enkelt stå och sjunga med och hoppa runder lite smått.

Träden runt scenen var upplysta i massor med olika färger beroende på vilket ljus det var på scenen. Grymt fint, kan jag säga!

Det var en OTROLIGT bra konsert igår och det var värt varenda litet öre som det kostade. Detta var sjätte gången jag var på en Winnerbäck konsert och det är lika bra varenda gång. Inget är mer sommar än denna mannen!

Så här fint var en del av Citadellet då vi begav oss hemåt!
Tack alla inblandade för en riktigt härligt och mysig dag, detta görs om nästa år om Lasse vill detsamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0