Varning för långt inlägg!

Jag har varit dålig på att uppdatera nu de två senaste dagarna. Igår blev det blogguppehåll av den enkla anledning att jag inte kunde röra mig på hela dagen, nästan. Jag låg i sängen mellan kl. 13-22 pga magsjuka. Kunde knappt ta mig till toaletten utan att spy, så blogga var det sista jag tänkte på.
Idag mår jag dock bättre så det var nog bara en vanlig 24-timmars magsjuka, tack och lov! Men är fortfarande matt och känner av en del yrsel, men det beror nog på att jag inte åt något mer än tre mackor och drack lite proviva under hela dagen igår.

Imorse kickade jag igång dagen med att tvätta, något mindre kul. Men det behövdes för det ekade i garderoben och K hade inga underkläder kvar så det var bara att ta tag i eländet.
Sedan fastnade jag för ett spel på facebook  "Bubbel spinner", fruktansvärt beroendeframkallande kan jag meddela! Jag satt mellan 12-15, KLISTRAD framför detta jäkla spel.

Vid 15.30 tiden så mötte jag Therese för att hämta våra sista saker på skolan, bland annat ett soffbord som jag gjort under terminen. Känns jobbigt att inte gå på Nic längre. Jag har lite smått ångest över att veta att det inte är där jag ska befinna mig i höst. Men livet består av olika kapitel, och nu är mitt skoltidskapitel över, vilket många tycker jag ska vara glad över, eftersom jag nu kan börja tjäna pengar och kunna hitta på saker. Och visst, det har sin positiva sida det också, men jag har inte samma "frihet" i arbetslivet som jag har haft i skolan. Att bara kunna vara "sjuk" när det har varit jobbigt, förlänga rasten pga roliga samtalsämnen och liknande, det har varit UNDERBART. Nu börjar livet på riktigt, och jag är INTE redo. En fyraårig gymnasielinje hade varit vad jag behövt just nu. Hitta mig själv, och kunna fundera ytterligare ett år på vad jag vill göra med min framtid. Som de flesta vuxna säger när man går i skolan "Njut av din tid i skolan, det är den roligaste tiden i ditt liv", "ELLER HUR!?" tänker man, men det är så sant som det är sagt. Jag tror utan tvekan att det kommer vara en av de bästa tiderna i mitt liv! Nog om detta snacket nu!

Tillbaks till samtalsämnet, efter att jag varit på skolan och hämtat soffbordet så åkte jag och K hem till hans syster för att umgås lite. Underbart väder med strålande sol resulterade i att vi satt ett tag på deras veranda och pratade lite och tittade lite på barnen som lekte. Där bor fullt med barn som hela tiden cirkulerar runt, främst för att leka med Ozzy, deras hund men också med Alve, deras son, trots att han bara är 8 månader. Men barn älskar barn oavsett ålder har jag kommit fram till. Iallafall gjorde jag det när jag var liten. Jag älskade dockor och därmed älskade jag små barn ännu mer. Så ett litet syskon har jag alltid velat ha, och jag tror det är alla barns dröm. En levande docka!

Sedan beställde vi pizza och kebab och åt lite och sedan kollade vi bara på tv nu ikväll innan vi åkte hem.
Så jag har haft en väldigt trevlig och mysig dag trots att jag är väldigt utmattad :)

Detta blev ett väldigt långt inlägg där jag svävade ut en del, men så kan det gå när man inte fått snacka av sig på ett par dagar!


Bubbel spinner - Mitt nya favoritspel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0