10/2-2010 Onsdag

Idag fick vi sovmorgon till kl 8.00. God frukost, ananas, rostebröd och scramble eggs. Vid 10-tiden åkte vi till Kabindi Secondary School där jag och Emmy skulle intervjua lärare, men vi fick istället intervjua elever i en klass där dom var ca 70 st. Emmy skötte snacket för jag klarar inte av att improvisera engelska... Det var intressant. Dom visste inte hur man tar på en kondom... Man undrar då om dom har lika bra sexualundervisning som rektorn på skolan säger.

Alla elever var som plåster på oss och ville ha våra mobilnummer och mailadresser. Mår lite dåligt nu i efterhand för att jag gav ut mitt mobilnummer. Men det ska nog inte vara någon fara.
När vi hade intervjuat klart så sjöng, dansade och spelade trummor för oss. Duktiga var dom! Sedan ville dom att vi skulle göra något typiskt svenskt så lärarna bestämde att vi skulle sjunga Idas sommarvisa. Dom gillade det verkade det som.
På skolbyggnaderna satt det träskyltar med budskap som "Avoid sex before marriage".

Sedan åkte vi till vårt guest house och åt lunch, typ spaghetti med köttfärssås. Efter det åkte vi till MECC, ett ställe där Nicolaiskolan har köpt mark och skänker pengar för att kunna bygga upp stället igen. Det var sjukt segt där. Massor med barn som sprang efter oss. Vi fick tillgång till att bada i en sjö om vi ville, men jag hatar sjöar i Sverige och kände då att en Ugandisk sjö inte var något så säkert att bada i. När vi var på väg tillbaka till bussen så sprang fullt med barn efter oss och sa "Give me a pen!" och vi alla sa "No!".
En kille som var typ 8 år sa samma sak till Philippa och hon sa "No!", Då höjde han näven mot henne och hon sa "IT'S NOT OKEY TO DO THAT!", då ryggade han tillbaks...

Jag blir så lack när barnen är så oförskämda och säger GE MIG istället för att be snällt.
Vi åkte tillbaks till vårt guest house och efter ca 15 min skulle jag och Emmy på en intervju med en "nurse". Det var svårt att förstå vad han sa, men vi fick ändå ut lite av det.

Jag duschade när vi kom tillbaks, skitskönt, varmvatten och en rejäl stråle. Sedan åt vi middag, gott som vanligt här på Golden Monkey. Jag satte mig ett tag vid datorn efter maten, men den loggade ut sig själv efter en stund, Sheba fixade det efter typ en halvtimme. När jag skulle ta tillbaks datorn så satt en annan kille där. Jag frågade om jag kunde få den efter honom och det gick bra. Problemet var bara att Marcus tog datorn ifrån mig och lovade att jag skulle få den efter 5 min. Men det tog 40 min och då skulle David ha den för att maila sin fru, sen kom Cecilia och skulle skriva mail till sina barn, så efter kanske 2 timmar fick jag den.
Självklart var inte Kevin inne på facebookchatten längre, trots att jag smsa och bad honom vara det.

När jag skulle gå och lägga mig så träffade jag på Jonna, Emil och Björn och vi hade skitkul, prata "Noshke" och la Björns sko i Niklas huvud när han sov. Kollade på alla stjärnor och pratade om gorillasnoppar. Just nu vill jag faktiskt inte hem för nu har jag så sjukt kul, det känns så jävla bra att känna så här =) Nu ska jag sova! Sovmorgon till 8.45 imorgon, JIPPI! Ska till en privat skola och intervjua imorgon. Hoppas det går bra! Godnatt, Puss.



Den goda frukosten!



En av skyltarna på skolgården.



Tre av skolans elever som gärna ville vara med på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0