11/2-2010 Torsdag

Vi gick upp 8.45, det var sjukt jobbigt att gå upp imorse, men upp kom jag. Åt frulle och åkte till Kisoro Vision S.S. Det såg faktiskt hemskt ut där. Plåtskjul som toa och likaså till vissa klassrum. Vi intervjua en lärare och ca 12 elever. Det gick jättebra, vi fick ut väldigt mycket utav det och jag vågade prata lite mer, vilket Cecilia berömde mig för =)

När vi kom tillbaka hit la vi oss på innargården i bikini för att sola. Det var säkert runt 40 grader i solen och jag brände mig ganska mycket trots att jag använde solkräm. Men det var värt det! För nu har vi alla en riktigt härlig sommarbränna.
När vi hade solat i ungefär 30 min var det dags för lunch, pasta med tomatsås, jättegott! Efter lunch fortsatte vi med att ligga och pressa. Björn la solkräm som en smiley på magen och efter ca 15 min kletade han ut den och då hade han fått en vit smiley på magen, hehe.

Senare på eftermiddagen gick vi till en marknas här i Kisoro "centrum". Skittråkigt! Där fanns typ bara tyger och UFF liknande kläder, tomater, morötter, potatis, mango, tomma petflaskor osv. Dessutom hade typ alla bränt sig så vi elever ville bara hem, medan lärarna ville stanna. Vi gick inom supermarket och en afrikansk souvenirbutik innan vi gick hem.

Jag, Jennie och Emmy tvättade upp lite kläder när vi kom hem. Middagen var helt okej, ris med kycklingröra typ. Efter vi hade ätit gick vi och satte oss vid datorn. Trots att jag smsade Kevin om att vara inloggad så var han inte det idag heller. Har inte gjort så mycket mer nu ikväll mer än att ha spillt ut pepsi två gånger över hela golvet. .

Nu har jag suttit med Emmy en stund och sammandattat nästan hela dagens intervju. Imorgon ska vi till Mgahinga och kolla på ursprungsbefolkningen, pigméer. Hoppas det blir kul! Nu är klockan 23.40 och jag är supertrött. Godnatt!



Ett av klassrummen på Kisoro Vision Secondary School.



Här sitter Philippa, Emmy, jag och Cecilia och ska intervjua elever och
lärare på skolan.



En mongobild blev det också.


Stekning pågår för fullt!



Tvättdags för mig, Jennie och Emmy!



Utspilld pepsi över hela golvet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0