13/2-2010 Lördag

Vaknade 6.30 idag av att Philippa skulle på Gorilla Tracking. Jag hade ont i magen så jag gick upp och gjorde nummer två och gick och la mig sen igen. Tog ca 40 min innan jag kunde somna om. Gick upp 2 timmar senare och åt frukost. Mackor som var rostade, ananas, pannkakor. Det var en helt okej frukost! Efter frukosten åkte vi till ett barnhem/sjukhus. Det var väldigt intressant att vara där. Barnen höll på med olika aktiviteter. Såsom, göra mattor av halv, göra korgar av halm, brodera på tyger m.m. Jag köpte tre st handsydda klänningar. Vars en till Madicken och Liza-Beth och en till mitt och Kevins kommande barn. Hoppas att vi får en flicka! =)

Vi skänkte sakerna som vi haft med från Sverige. Målarblock, pennor, fotbollar, ballonger m.m. Barnen sken som solar! Dom dansade och sjöng för os, vi sjöng ”Sjörövarfabbe” och ”Små grodorna” för dom. Efter barnhemmet åkte vi till Moses hem. Han bodde fint. Vi fick se bilder från han och hans frus bröllop, jättefina! Såg ut som ett svenskt bröllop. Bodil på Nicolaiskolan har hjälpt till att sponsra till det. Utanför huset hade dom lagt ut jättemånga kapsyler som en matta. Coolt.

Sedan åkte vi hem till Golden Monkey igen och har sedan dess bara tagit det lugnt. Jag somnade två-tre timmar i eftermiddags, hur skönt som helst. Jag blev riktigt dålig i magen innan idag och hade extrem huvusvärk.

Mår bättre nu, jag och Jennie stannade här medan de andra åkte på disco i Kisoro. Jennie har mått bra fram och tillbaka idag så hon var inte så pepp, jag kände likadant. Jag vill inte hem längre. Har kommit in i alla rutiner här och trivs så bra. Men på onsdag ska jag ut och äta med Kevin, det ska bli mysigt!

PS från igår: Jennie blev buren på en bår gjord av bambupinnar, lianer och presenning ner från regnskogen igår… Sovdags, godnatt!



Barnen på barnhemmet gör mattor av halm



De uppträdde för oss med dans, musik och sång. Jätteduktiga!



Kapsyl"mattan" hemma hos Festo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0