5/2-2010 Fredag

Vaknade idag och var helt nerstämd. Hade så sjukt mycket hemlängtan och saknade Kevin otroligt mycket. Jag pratade med Bella om det och hon kände precis som jag. Vi bestämde oss för att prata med Marcus om det fanns någon möjlighet att komma hem om man blev jättesjuk. Han frågade varför vi undrade det och då kunde jag inte hålla mig längre. Jag började storgråta och det blev inte bättre av att han sa att det inte fanns någon möjlighet alls för mig att komma hem. Jag smsade Kevin att jag inte kan komma hem utan måste stanna.

Vi åkte in till Kampala för att äta lunch, vilket blev världens äckligaste. Ris med massa konstiga grejer som jams, typ en potatis, casawa, som är typ samma. Pumpa, sötpotatis, någon banan torkad grej. Till det - kött som var segare än satan som låg i buljong. Philippa beställa get, hon fick buljong med getinälvor... Jag, Bella och Philippa behövde låna toalett, vilket jag ångrar att vi gjorde. Vi gick in på en bakgård där det stod massa svart och diskade tallrikar i baljor och lagade mat i konstiga "grytor". Toan var en nedgjuten toalett i marken så man fick sitta på huk för att kissa.

Sedan åkte vi vidare till ett universitetområde och fick titta runt utanpå vilket inte gav mig speciellt mycket. Sedan vidare till ett museum för att titta på Ugandas historia - skittråkigt!
Sedan åkte vi till ett stort köpcentrum som var väldigt fint för att ligga i Uganda. Vi åt där, jag beställde en hamburgare med pommes och den kostade 6500 shilling vilket är typ 40 kr. Sedan åkte vi tillbaks till Backpackers och jag köpte internet tid - 30 min. Jag mailade mamma, Fia, Therese, Joel och självklart min älsklings Kevin. Saknar honom jättemycket! Men mår bättre. Sitter ute och pratar med Emmy om resan och projektarbetet nu. Ska sova snart!



Min mat.



Getinälvor.



Toaletten på restaurangen.



Universitetet i Kampala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0