8/2-2010 Måndag

Vi gick upp 05.45 för att åka på safari tidigt. Vi skulle åka så tidigt för att vi skulle se djuren precis när de vaknat. Vi såg några lejonhonor som var riktigt nära, typ 30 meter. Vi såg också gaseller, bufflar, elefanter och något annat djur jag inte minns namnet på. Jag tyckte det var ganska intressant att se, men jag var så fruktansvärt trött så det blev jobbigt att sitta i en buss i 2 timmar. Dessutom tröttnade jag rättså snabbt på att se gaseller och bufflar hela tiden. Det är inget som jag skulle vilja göra om iallafall.

Sedan åkte vi tillbaks till vandrarhemmet och åt frukost. Efter det gick jag och Clara och la oss och sov i ca 2 timmar. När vi vaknade var det strålande sol, skojar inte om det var närmare 50 grader i solen. Jag låg och pressade i ungefär 10 min och hade solfaktor 15 på mig, 2 gånger. Jag brände mig.

Vid 15-tiden skulle vi åka på båtsafari i 2 timmar. Vi såg bufflar tusen gånger, flodhästar också, några krokodiler och en elefant + fåglar. Jag tröttnade nästan direkt och det enda jag tyckte var lite häftigt var krokodilerna. Resten var bara segt, ingen vidare upplevelse som föll mig i smaken direkt.

Sedan åkte vi och beställde mat på en restaurang i närheten. Sedan tillbaks till vandrarhemmet för jag ville duscha. Riktigt skönt att få känna sig fräsch igen! Sedan åkte vi till restaurangen för att äta, elen hade gått så vi hade fotogenlampor på borden för att kunna se någerlunda vad vi åt.
Jag åt pasta med pastasås, helt okej!

Tillbaks till vandrarhemmet för fri tid.
Bella och Niklas gick till vårt hus där vi bor (jag, Clara, Björn, Niklas, Anton, Gobbo, Sara och Emil) för att Bella skulle låna Niklas joggingbyxor. När dom skulle tillbaks till oss i "baren" så hade dom glömt tända lampan utanför. Man ska göra det för att hålla djuren borta. När dom skulle låsa upp dörren hörde dom ett morrande ljud och blev skiträdda och fick inte upp dörren. Dom hörde att det prasslade i buskarna intill huset och något kom springande. Dom sprang upp till oss och frågade Sheba vad det kunde vara, han sa att det förmodligen var ett lejon.
Bella och Jenny och lärarna hade hört samma morrande ljud inatt, så det hade varit lejon runt deras hus inatt.

Jag blev skiträdd och Björn bara skrämde mig hela tiden. Jag blev riktigt förbannad. Nu ikväll mellan 22-00.30 har jag och Jonna suttit inne i min säng och bara pratat om allt möjligt. Jättemysigt faktiskt =) Imorgon är det bussresa till Kisoro...



En lejonhona på buss-safarin.



Jag och Clara på väg till båtsafari.



Så här kul hade jag och Clara på båtsafarin...



Flodhästar som leker med varandra.



Restaurangen vi åt på utan el..



Vårt fina hus! Här har Björn precis gjort en vurpa med sina flip-flop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0