9/2-2010 Tisdag

Vi gick upp 06.40 för att äta frukost, jag drack en kopp välling, åt en banan och en bit ananas. Sedan gick vi på bussen och vår resa mot Kisoro började. Det var fina vägar den största delen av resan, men mot slutet var det riktigt dåliga vägar, grusvägar med stora stenar och slingriga vägar runt bergen. Utsikten är obeskrivlig, det såg ut som jag var med i en saga. Det påminde väldigt mycket om naturen i Avatar. Vi stannade högt uppe på bergen för att fota utsikten, där uppe var en kille som grillade majskolvar så jag köpte en för 500 schilling, alltså 2 kr. Den var torr och smakade popcornkärnor i större och mer lättuggat format. 

Vi kom fram till Golden Monkey ("hotellet") kl 17 ungefär. Här är jättefräscha rum och mysig bakgård. Jag bor i ett fyra-rum med Jonna och Philippa. Som toalett har vi ett hål uppe på en cementavsats. Jätteläskigt att bajsa där.. 

Var inne på facebook och pratade med Kevin innan, han grät igår så mycket han saknar mig. Känner bara att jag blir mer och mer kär! Längtar tills vi ska hem så jag får träffa min prins. Nu ska vi snart (läs jag) sova. Godnatt!



På väg till Kisoro. Männen framför kör i ca 80 km/h och sitter så riskabelt..



En lastbil i en stad vi stannde i för att äta och för att Sheba skulle raka sig.



Majskolven...



Den underbara utsikten! Bilden är inte ens i närheten av så vacker som
det var att se detta med egna ögon.



Här är när vi kollar på utsikten. Man ser dessutom lite av den skumpiga
vägen som vi körde på i ca 2 timmar.



Äntligen framme i Kisoro på Golden Monkey!



Vårt fina datorrum på "hotellet".



Här är vår mysiga innergård. Dörrarna på höger och vänster sida är
våra olika rum.



Här är mitt, Philippa och Jonnas rum. Stökigheten beror inte på mig,
det är Jonna och Philippa som inte håller ordning ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0