Framtidsplaner

Jag har en del planer för framtiden. För det första ska jag försöka hitta mig ett jobb som jag kan ha i höst, kanske lite i sommar, men jag vill helst vila ut mig nu i sommar. Sedan vill jag jobba hela hösten och därmed har jag lön och jag kommer flytta till K "på riktigt", alltså med adress och jag kommer betala halva hyran osv.
Det är mina korta mål.

I höst ska jag göra högskoleprovet och söka in till det 3-åriga fastighetsmäklarprogrammet på Malmö högskola så att jag börjar plugga till våren 2011. Det är ganska höga intagningspoäng (16,99) så jag får verkligen hoppas att jag kan klara det. Dessutom är det undantag för Matte C och Engelska B nu i vår och det ger mig en chans att komma in eftersom att jag hoppade av Matte C och fick IG i Engelska B... Så det är nu eller aldrig som det gäller.

Om det nu skulle vara så att jag inte kommer in så kommer jag fortsätta jobba och jag tror att jag kommer att söka till utbildningen som fastighetsmäklarassistent som är på distans. Den kostar dock 30.000, men då är kursmaterial och allt inräknat, förutom resor till och från internatet som man måste besöka då och då för lärarledda lektioner... Detta är inget jag siktar på just nu, men om jag inte kommer in i Malmö så ska jag fundera på denna lösningen.

Annars vet jag inte vad jag vill faktiskt. Men jag vill jobba inom inredning på något sätt. Som fastighetsmäklare får jag se många hus vilket ger mig inredingsbiten där.

Nu ska jag satsa på att göra bra ifrån mig med det sista i skolan, sedan kan jag tänka på framtiden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0