Press, misslyckande, bal

Nu sitter jag och gör mitt sista "skolarbete" i gymnasiet, NÅGONSIN! Jag skrev klart överkursuppgiften i Samhälle för några timmar sedan och sitter nu och roar mig med att läsa Naturkunskap.

Jag fick ett mail från Herr Gustavi (läraren) att han funderat en del och kommit fram till att några skulle få chansen att få ett VG i slutbetyg trots misslyckandet på provet. Så jag var en av de "lyckliga" och har nu suttit och läst igenom alla papper och alla sidor i boken, har även ritat olika korsningsscheman och släktträd för att vara världbäst imorgon kl 10.15 då det gäller!
Jag är sjukt taggad då jag vet att jag ska klara det och jag kommer fixa det. Har intalat mig detta nu i två dagar och jag tror det kommer hjälpa.

Fick även ett mail av SYO idag där hon skrev att de treor som fått IG i bland annat Engelska B har chansen att läsa upp betyget på sommarskola, men tyvärr kommer betyget räknas som ett kompletteringsbetyg... Men jag ska läsa upp det ändå. Det är lika bra!

Såg nyss ett mail från IRL, samhällsläraren, att min överkursuppgift inte är giltig eftersom jag gjort samma två gånger. Men jag förstod inte att det var samma uppgift eftersom den handlade om två olika partier.
Fan också. När allt börjar klarna så fallerar det igen.
Jag struntar i samhällen nu och satsar helhjärtat på Naturkunskapen.

Ikväll är det balen och jag har valt att inte gå, men jag, Emma, Fia och K ska ner och kolla på dom iallafall. Senare ikväll ska jag, Emma och Fia ut och äta på Haket som en ersättning för att vi inte går på balen.
Bilder kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0