Träna eller inte träna?

Jag sitter här på min sista lediga dag för denna veckan och har ångest över att jag inte befinner mig på Friskis... Jag hade tänkt uppgradera mitt kort till ett gymkort idag, men någonstans i kroppen tar det emot. Jag känner att en sjukdom kommer krypande, för jag har lite ont i halsen och lite lite smärta i hela kroppen. Så jag sitter här och överväger om jag ska eller inte?!

Det är ju snö ute på gatorna och cykeln lockar inte så mycket då, inte heller en promenad på 20 min.. Bilen får jag låna men alla lampor baktill fungerar inte så jag vill inte använda den. Bussen kommer inte på fråga bara. Men jag funderar på om jag ska avvakta under dagen, har det inte blivit värre ikväll så sticker jag nog ner en runda då. Vi ska tvätta 17-21 så jag kan ju träna mellan tvättarna. För jag jobbar hela helgen och vi ska ha kalas på lördag så det kommer inte finnas så mycket tid över till träning då.. Och som ni vet så är det 4 dagar i veckan med träning som gäller. Förra veckan blev dock bara 3. Så denna veckan SKA jag träna minst 4 gånger och med min fullspäckade vecka så låter det som att jag faktiskt måste sticka ner och träna idag.

Så, nu har jag bestämt mig, det blir gymmet mellan tvättarna. Eftersom måtten inte var som väntat denna gången så kan jag ju inte sitta hemma och slöa och vänta på att centimetrarna ska försvinna. Något måste jag göra för att få resultat. Det är bara att ta sig i kragen och acceptera att det är vinter och snö kommer tillhöra vardagen i några månader framöver.

10 minuter senare
Berättade om min plan för Kevin och han sa blankt nej. Han tycker att jag är dum som tänker chansa eftersom jag ska jobba hela helgen.. Så jag får nog stanna hemma. Halsen börjar göra lite ont när jag sväljer också :-( Fan. Jag som nyss kände mig nöjd över mitt beslut. Men jobbet får faktiskt gå före, speciellt eftersom det är min första dag på lördag. Så jag stannar hemma från gymmet idag och kör ett pass imorgon istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0