Kom över tröskeln!

Ny vecka = nya tag!
Jag börjar veckan med en kopp varmt vatten med citron i, som vanligt. Kl 12 är det skivstång/intervall som väntar och jag känner peppen i hela kroppen. Tränade inte igår så nu börjar det nästan klia i mig så sugen jag är på att svettas igen. Träning blir ett beroende, det kan jag inte sticka under stol med.

Hellre att jag är beroende av att träna än att jag sitter hemma i soffan och vräker i mig godis, även om godis är fruktansvärt gott så är det faktiskt ännu härligare att träna. Jag önskar att alla kunde komma dit där jag är nu, när man inte längre känner "Åh fan, träna idag igen.. Jag orkar inte", utan istället känner "Äntligen ska jag träna igen!".
Det är en jobbig bit att ta sig dit, för många gånger lockar soffan betydligt mer än att hoppa på en cykel i motvind ner till gymmet. Men som sagt, det är tröskeln man ska över. Ger man sig innan man kommit över den (vilket är SÅ lätt), då sitter man där i soffan med sin godisskål och ser magen växa. Men har man en vilja av stål, som jag har, så ger man sig inte förrän man har kommit över och motivationen nu är på topp.

Jag är en sådan person som inte lär mig riktigt av mina misstag så jag funderar på om jag ska våga begå ett misstag imorgon igen... Alltså köra på en dubbel-träning. Jag är så sugen på att gå på cirkelfys kl 12 och sedan på BOSU kl 19.15. Sist jag körde en dubbel-träning var jag helt slut resten av veckan, men då var det också två konditionspass med inslag av styrka. Nu är det ett konditions/styrkepass (Man vet aldrig om det är mycket styrka eller mycket kondition) och sedan ett balans/koordinationspass. Så jag tror faktiskt att det kan gå vägen..

Man måste våga utmana sig själv även om det kan slå tillbaka efteråt, annars kan man inte utvecklas. Så jag ska faktiskt se hur pass slut jag blir av cirkelfysen och rikta in mig på att köra BOSU'n på kvällen också.. Man utvecklas i sin träning hela tiden och orkar mer, så vem vet, jag kanske klarar det utan några bakslag denna gången. Det är alltid värt ett försök.

Alla vet nog inte vad BOSU är, så jag hittade några bilder på google som visar några av övningarna man gör. Det är inte det snyggaste ihopklippet av bilder men det är inte det som är huvudsaken. Huvudsaken är att ni förstår vad BOSU är.


Kommentarer
Postat av: Amanda - Mamma till Vincent och Felicia

Ohh där blev jag genast såld! På bugaboon, visste inte om den!! Har suttit och läst nu, tyvärr kommer den inte till USA förrän till våren och senare till Europa. Och vi behöver en vagn nu, dessutom kommer den säkerligen kosta en hel del som du skriver, men oh, hade den funnits nu hade jag utan tvekan köpt den!! Den har ju liksom allt som efterfrågas och kan säert vändas MOT mig... Suck.. TACK för tipset men nu blev det jobbigt... Nu sitter vi vagnlösa här hemma och det vore illa om vi satt så i ett halvår till.



Nu måste jag sova, men tack kära du för tipset trots allt!



KRam

2010-11-08 @ 22:40:55
URL: http://ladysylvia.blogg.se/
Postat av: Evelina

Gud så duktig du är! Den där trösklen brukar jag stå och stampa på och sen ger jag upp för tidigt som du säger :-).



Det står Love på min handled!



KRAM

2010-11-09 @ 14:11:11
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0