Barnvakt dag 2

Jag har suttit barnvakt idag igen. Det gick toppen precis som i onsdags, förutom lite (läs mycket) skrik innan han skulle sov. Jag och Emelie beslutade oss för att gå en runda i förmiddags och jag chansade på att lillen skulle gilla det och den första halvtimmen i vagnen gick super. När vi träffade Emelie dröjde det inte mer än 10 min innan den ledsna lilla läppen kom fram och till slut rann krokodiltårarna som bara den. Så jag beslutade mig för att gå hem med lillen igen och så fort han fick välling somnade han.
När han var liten började han ibland gråta när jag och Kevin varit och hälsat på ett tag för att han inte kände igen oss och jag misstänker att detsamma hände idag när han insåg att han inte kände igen Emelie.
Men resten av dagen gick hur bra som helst och jag ser fram emot nästa vecka då jag ska passa honom igen :)

Nu ikväll har vi varit hos Kevins lillebror, som fyller 21 år idag, och ätit middag. En supergod lasagne! Så nästa vecka blir det lasagne för oss också, för vi bad om receptet, hihi. Vid 20.30 lämnade jag Kevin i stan, han skulle "night gibba" med några vänner..... Ja, han är faktiskt 23 år inte 13, tro det eller ej...

Jag har precis kollat på slutdebatten med alla partier och börjar nu bli mer säker på vad jag ska rösta. Jag är 80% säker i alla fall. Ska läsa på lite mer innan jag imorgon ska bege mig och förtidsrösta. För bara ett par veckor sedan tänkte jag rösta blankt för jag kände inte riktigt att jag brydde mig. Men nu känner jag att det är jätteviktigt att jag gör rätt val för att få en så bra framtid som möjligt. Jag kan avslöja att min röst lutar åt höger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0