Rockande barnvakt

Jag kom precis hem, har suttit barnvakt till Kevins systerson idag.
Det har gått hur bra som helst och en snällare och lättare unge får man leta efter. Dessutom sov han middag i 2½ timme (!!!). Fick reda på reda på sedan att det väldigt väldigt sällan händer, han brukar sova ca 1 max 2 timmar. Så han var nog väldigt utmattad.


En utslagen liten hjälte!

Under tiden lillen sov så rockade jag lite rockring. Sandra hade köpt en Casall-rockring igår så jag var tvungen att testa den. Den väger 1,2 kg och där en en massa utbucklingar i den som är stenhårda så det gör riktigt ont i hela bålet att rocka. Jag rockade som längst i 23 min och redan nu har jag en sådan fruktansvärd träningsvärk att det känns som att någon har klubbat ner mig och sedan sparkat mig gul och blå. Är så sjukt öm över hela bålet.



Har precis varit inne på internet och läst om rockringen och där stod "Rockringen är effektiv för mage, rygg, sätesmuskler, höfter och ben.  Att träna med rockringen är lika effektivt som att springa". Där räddades min dag. Jag har inte hunnit med någon powerwalkrunda idag så rockringen gjorde jobbet idag. Jag funderar starkt på att köpa en sådan här rockring, mest för att väga upp min powerwalk med lite muskelträning. Den kostar 249:- på Stadium och det är den utan tvekan värd. Så ont som jag redan har så hjälper den ju iallafall.



Som tack för att jag passar den lille så får jag lite skor. Hon jobbar på Puma så hon tar hem lite skor och stövlar så jag fick ett par vita högblanka Tretornstövlar och två par barnskor som jag ska ge Madicken i julklapp. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0