Påskmiddag #2

Har precis kommit in efter 2,5 timmes solning på Viskängen! Så jäkla härligt väder och jag känner nu hur det stramar i ansiktet. Trots att jag inte snålat med solkrämen med solfaktor 8 så har jag bränt mig. Alltså borde det inte ta lång tid för mig att komma över "jag-vågar-visa-bar-hud-utan-att-riskera-att-blända-folk"-känslan. Jag ska jobba på brännan stenhårt nu när solen är framme så kanske man har en hyfsad färg om några veckor!

Nu ska vi först tvätta fina bilen som börjar bli smutsig och sedan ska vi på påskmiddag hos Kevins föräldrar! Gårdagens påskmiddag var underbar, speciellt för mig som inte är ett big fan of påskmat. Det var exotiska frukter, lamm, tortelinisallad, olika slags dippor med grönsaker, marinerade kycklingklubbor, chorizo, prinskorvar, köttbullar, hembakat grekiskt lantbröd. Ja en massa gott! Älskar att min brors fru bryter trenden något när det kommer till högtider. Hon lagar det som är GOTT och inte bara det som tillhör tradtionen. Det klassiska får jag överallt annars på julen och påsken.

Nej nu ska jag gå och sminka till det sista så jag är klar när min kära sambo (gud vad det kändes vuxet att skriva, hehe) kommer hem och hämtar mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0