Riktig bicepsträning

Kom hem från gymmet för ca en timme sedan. Var tvungen att duscha där för vi har en målare här hemma som målar om badrummet, så vi kan inte duscha här förrän imorgon. Det blev stenhårt på gymmet, känner redan hur träningsvärken i framförallt biceps börjar komma.
Igår tog jag 8 kg på vardera biceps och körde 20 rep x 2 set. Bara det att jag står upp och kör dessa, idag tänkte jag att jag skulle sätta mig på själva "grejen" där man (läs muskelkillarna) vanligtvis gör bicepsövningarna. 8 kilos hanteln kunde jag inte ens dra upp, så jag fick sänka mig ända till 5 kg. Så numera ska jag sitta på den "grejen" och köra, för då tränas verkligen bicepsen, vilket dom nog inte har gjort lika mycket på det sättet jag har gjort. Men jag gjorde 10 rep x 3 set per arm i alla fall. Så det kör jag på några gånger nu innan jag ökar :-)

Tänkte bjuda på en riktigt svettig bild! Absolut inte den vackraste bilden som finns, men jag bjuder på det!

Bilden är tagen efter löpningen och powerwalken på bandet. Svetten lackade och det var så jävla härligt att känna att man har tagit i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0