När Kevin kom hem inatt berättade han att ...

När Kevin kom hem inatt berättade han att han slått vad med hans kompis Rickard om en sak... Jo, dom ska genomföra en svensk klassiker! Och för er som inte vet vad detta är så ska man inom 12 månader åka Vasaloppet på 9 mil, springa lidingöloppet på 3 mil, simma Vansbroloppet på 3 km samt cykla Vättern runt på 30 mil. Detta ska Kevin alltså fixa. I mars startar han med Vasaloppet! Detta innebär otroligt mycket träning för hans del dom kommande 7 månaderna eftersom han nu endast spelar fotboll 1 gång i veckan och inte ligger inne med världens bästa kondition ;-) haha. Så nu har vi precis myst med gotte en sista gång innan Kevin börjar sin utmaning imorgon. Jag ska självklart ta tillvara på att han nu äntligen hittat tillbaka till motivationen att röra på sig och sluta med alla onyttigheter! Jag tror på min älskling! Jag ska peppa honom hela vägen in i mål! Han ska fixa detta och äntligen kommer jag få sällskap på mina löparrundor! Nu kör vi så att det ryker! Mitt mål är att springa Helsingborgs springtime till våren på 1 mil, och även få en hyfsad tid. Så nu är det mycket intervaller och en del längre distanser som gäller. Nya fitnessparet är här ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0