Nytt mål i sikte

Löprundan jag var ute på i eftermiddags var en total flopp. Jag fick håll efter 400 m och ni kan ju då förstå vilken fart jag var tvungen att hålla. Jo nämligen riktig mesfart. Det blev slöjogg i 2,6 km istället för löpning. Så kan det gå när man ätit alldeles för lite och för oregelbundet under dagen. Nästa löpning blir det till att ladda upp med kolhydrater 2 timmar innan. Jag har nämligen ett mål med löpningen. Innan den 5 september ska jag ha sprungit 3 km under 15 min.

Så här såg dagens resultat ut. Det innebär att jag inom 9 dagar ska ha gjort en förbättring på 4.52 min MINST. Detta blir en utmaning för mig, men jag ska klara det. Det blir nog denna löprundan nästan varje dag. Jobbigt var det, men 15-20 min löpning om dagen är ingenting, den tiden har man över. Fast varje dag blir det inte. Men några gånger denna veckan som kommer, får ju fortsätta tills jag nått mitt mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0