Halvdan träning

V.7 i utmaningen

Dagens träning gick inte alls som jag ville. Hade skrivit ner ett pass och tog med mig lappen för att för säkerhetsskull om jag glömde övningar. Tanken var intervaller av olika slag. Men efter 5 min uppvärmning på 12 km/h gjorde min hals ont, det sved i lungorna på något vis. Det var bara att lyssna på kroppen och sluta.

Istället gick jag på styrka för underkroppen. Det blev två triset (man gör tre övningar på rad utan vila och vilar först efter sista övningen).

1. *Step-up på bänk, enbens knäböj på bänk, benlyft. 15x3 på varje ben.
2. *Breda knäböj med 9 kg vikt i händerna, smala knäböj med hälarna på en hantel, utfall bakåt. 15 x 2 på varje ben.

Sedan satte min hals stopp. Det gick bara inte. Så fort jag fick upp pulsen sved det i lungorna. Tanken var att jag skulle göra fler triset och ha en pulshöjare i varje set, men jag fick byta ut pulshöjaren.
Så tråkigt att det blev så här när jag var så pepp. Antagligen är min kropp inte redo för hård träning än. Jag får nog köra på yoga några dagar för det har inte gett mig ont i halsen i alla fall.

Här kör jag benlyft. En grym rumpövning. Det enda jag saknar är vikter att fästa på fotlederna för att få ännu mer träning för gumpen!
Har önskat mig vristvikter av Kevin så hoppas på att få sådana. För det finns tyvärr inte att låna på gymmet. Kanske för hög risk för stöld?! Det har kommit TRX på gymmet nu! Äntligen! Ska stoppa in det i träningen direkt när jag är 100% frisk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0