Halvvägs genom julkalendern

V.8 i utmaningen

Det kanske finns någon som undrar hur det går med min julkalender?!

Det går hur bra som helst. Varenda kväll gör jag plankan och armhävningar. Har gjort 5 min planka om dagen tills igår då jag höjde till 6 min. Så nu ska jag köra 6 min om dagen fram till jul. Antalet armhävningar går bara framåt. Igår klarade jag 40 st (!!!). Kan JAG göra så många armhävningar på tå på rad? Trodde inte det var möjligt. Målet var ju att klara 30 st till julafton men jag ligger redan + 10, så nu har jag som mål att klara 50 st istället. Man ska ständigt utvecklas så varför inte sätta upp höga mål? En perfekt morot för att ta i lite extra.

Det är nog många som tycker jag är knäpp när jag säger detta, men jag har fått in en rutin varje kväll med plankan och armhävningar att jag börjar "längta" tills kl 22 när jag kör igång. Jag har tänkt göra det på dagen flera gånger, men jag gillar kvällsrutinen så jag fortsätter att göra den innan jag går och lägger mig.

Mina favoritord! Så peppande och så sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0