Hungrig KONSTANT

Jag blir knäpp!!! Jag äter och äter och äter, är mätt en halvtimme och sedan skriker magen efter mat igen... Detta har pågått ett bra tag nu och jag är riktigt trött på det. Inte konstigt att man blir sugen mellan måltiderna. Och jo, jag äter mellanmål, men det verkar inte hjälpa. För att ni ska få en bild av vad jag äter så skriver jag här vad jag ätit idag

1 kopp grönt te + ett stort glas vatten innan frukost.
1 port fiberhavregrynsgröt med blåbär.
1 fiberknäckemacka med 1 ägg på.
Kycklinggryta med råris.
ca 200 g lättkesella med blåbär och hallon.
1 litet äpple.
2 port grönsakssoppa med morot, broccoli, lök, purjolök och majs i.

Utöver detta har jag druckit minst 5 stora glas vatten till. Mitt vätskeintag är det inget fel på. Kanske dricker jag för mycket så att det driver ut allt?!

Nu kniper det i magen så hungrig jag är. Tilläggas bör att jag åt soppan mellan kl 18.15-19.00. HJÄLP MIG! Vad gör jag för fel?


Favoritmellanmålet! Lättkesella med blåbär (och hallon helst).

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Jo då. Längst ner på sidan finns en äldre inlägg knapp. I alla fall när jag titta på datorn =)

2011-12-14 @ 20:09:34
URL: http://saratilling.se
Postat av: i min lilla lilla värld

Till frukosten skulle jag rekommendera mer protein. Kläck i 2 äggvitor i gröten eller koka och ät bredvid.



Min dag om jag tränar på morgonen

7.30 gröt på 1 dl havregryn, 1 msk fiberhusk och 2 äggvitor

10.30 banan eller proteindrink 28 gr

11.30-12 STOR portion sallad med protein till. Typ 1 hel kycklingfilé 250 gram, en burk tonfisk + ägg + macka, kotletter, m.m.

15.00 en burk tonfisk + äggvita

18.00 som lunch

20.30 200 gram kesella med 25 gram osötad müsli



Jag är väldigt sällan hungrig kan jag meddela. Ligger på ca 2000 kcal per dag, men min amning drar ca 500 kcal..

2011-12-14 @ 20:16:24
URL: http://saratilling.se
Postat av: carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

Fett kanske? Fett mättar ju jättebra. Annars äter du ju alltur kostcirkeln - superbra, riktig eloge till dig!

Men jag vet själv att jag ofta blir superhungrig om jag missar fett. Fett är superbra för magen också, tillsammans med vatten och fibrer. Bara fibrer stoppar ju, fett "smörjer" tarmarna liksom.



En smörgås med grovt bröd, 32% ost, bregott och grönsaker och en frukt är utmärkt mättande mellis tycker jag =)



Men det är ju olika för alla =)

2011-12-14 @ 21:32:28
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: carolina - självkänsla, föräldraskap & graviditet

Justja, jag tycker mjukt bröd mättar bättre än hårt, äter jag hårt bröd till frukost äter jag två skivor =)

2011-12-14 @ 21:33:20
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv

hihi ja, jag svarade på kommentarer idag ;)

godnatt på dig fröken fräken!!

2011-12-14 @ 21:40:05
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: i min lilla lilla värld

Äggen smakar inget om du kläcker ner dem. Se bara till att de får stelna ordentligt innan du häller på mjölk..



Skulle du inte tycka om det finns ju proteinpulver. Gör en kräm på 1/2 dl pulver och liiite vatten. Låt det stå och dra i några minuter och rör sen ner i gröten. UNDERBART gott (choklad). Äter den även som godis hahaha

2011-12-14 @ 22:47:03
URL: http://saratilling.se
Postat av: Lotta

Jag är också konstant hungrig, fast jag äter betydligt mer än dig tror jag. du har ju fått en del tips redan, testa och se om något funkar! jag vet inte hur man ska göra men visst är det tröttsamt att vara hungrig hela tiden...



jo jag saknar allt snö på jul men man vänjer sig. så länge det inte ösregnar är det ok. det blir mysigt på ett annat sätt. men nästa år vill jag ha en vit jul, nu har jag inte varit i Sverige på jul sen 2006 så nästa år får det allt vara dags.



skorna är redan på väg! det stog 7-14 dagar som leveranstid men jag beställde ju i måndags em och fick mail igår em om att de var skickade. sen beror det ju på hur snabbt posten delar ut här men de borde komma fram innan jul tycker jag. hoppas!!!! det ska bli riktigt spännande att testa sen!



ang loppet så är det egentligen bara min egen prestation som jag tvivlar på...! om Oscar jobbar så kanske jag kan få någon annan att passa barnen en stund, start och mål är nästan precis utanför Guilles skola så de flesta från klassen bor där i närheten och kanske kan ställa upp en stund. jag får springa fort ;) hur som, jag ska ut och springa ikväll och ska försöka öka lite och se hur det känns. känns det bra med närmare 7 km så anmäler jag mig, då ska det väl gå att springa 10 också. bara man inte börjar för fort så man tar helt slut halvvägs!



det enda jag tränar tidigt på morgonen är yoga, inget annat funkar. körde samma yoga igår kväll också och det gick riktigt bra, det är mer dynamisk yoga, annorlunda men kul! nu ska jag ta ett lite lugnare styrkepass, vill inte ta ut mig för mycket så jag inte orkar springa ikväll men samtidigt vill mina armar kämpa lite nu ;)



det där med knäböj med fötterna på en hantel måste jag testa, blir det jobbigare då? och enbens knäböj på bänk, jag har testat nån gång men har nog tyckt det är knepigt med balansen. men jag ska testa igen. jag har träningsvärk i rumpan och ryggen efter yogan iaf, det känns bra :)



hur har det gått med din klänningsjakt? jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig på jul, inte för att det spelar så stor roll när det bara är vi men det är alltid kul att ha nåt fint :)



nu luktar det lite mysko här (vem kan det vara..) så jag får väl gå och byta blöja och sen dra fram vikterna. börja dagen bra :) ha det så bra, kramar!

2011-12-15 @ 09:19:12
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/whey-80

2011-12-15 @ 10:24:32
URL: http://saratilling.se
Postat av: Jennie

Nu kommer lchf-frälsta Jennie här så du kan nog ana svaret ;) Nej men seriöst så är det ju olika för olika personer och jag tror inte du har problem med att äta kolhydrater som jag har. Men när jag åt kolhydrater blev jag som tokig mellan målen, blev aldrig mätt och gick konstant runt och var hungrig. Fast jag tror svaret ändå är som Carolina skrev, att äta mer fett :)

2011-12-15 @ 12:04:50
URL: http://popidou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0