Kanske blir en vit jul ändå?


Vaknade till detta idag. Äntligen lite vitt, med betoning på lite (Huvudsaken är att det är vitt överhuvudtaget). Hoppet om en vit jul finns där, även om jag inte förväntar mig det.
Jag avbokade yogan idag då jag vaknade med ont i halsen (såklart). Nu är det inget te på morgonen, det är kokande vatten med vitlöksklyftor och ingefära. Jag måste ha fått något virus som inte vill ge med sig så nu testar jag ALLT i hopp om att bli frisk. Någon som har något annat tips?

Jag borde köra ut en sväng på Väla för att köpa julklapp till Kevin. Dumt att vänta in i det sista! Imorgon ska jag tvätta 12-17 och jag vill gärna boka in mig på något yogapass om det finns något imorgon. Och sedan är det lilljul på fredag.. Det är nog bäst att fixa klart det idag och slå in det innan Kevin kommer hem från jobb.


Kommentarer
Postat av: Lotta

hihi ja liiite vitt ser det ju ut att vara iallafall! jag hänger på med förkylningen... SKITTRÅKIGT!!!! det ser ut att bli vila hela denna veckan, känns riktigt uselt med tanke på att det snart är den 8 januari, det kommer gå åt skogen :(



tack för länken förresten, vad smart! enligt den sprang jag 7,5 km i 5:56 min/km och det är ju helt godtagbart. långsamt, men jag sprang ju rätt långt ändå ;)



jag njuter inte alls av att vila längre, haha, säkert inte du heller. jag blir bara sur och grinig, endorfinerna saknas verkligen. men det går uppenbarligen inte att träna bort förkylningen så, bara att fortsätta vila då... men när den här förkylningen är över så måste jag får vara frisk ett bra tag sen, så här kan man ju inte ha det!!



jag funderar också på hur man ska lägga upp nästa utmaning så man får med allt. funderade på att dela upp i 10 dagars-block istället för veckor, undra om det kan funka? så att man hinner med styrka, löpning och yoga under 10 dagar istället för 7. med 2-3 vilodagar beroende på formen. så kan man köra en 100-dagars utmaning med 10 block eller nåt sånt. det kanske blir helkonstigt, men det är svårt att få med allt på en vecka!



jag skulle vilja hinna med ett längre löppass, intervaller en gång, fyra styrkepass (2 ök och 2 uk) och åtminstone ett yogapass, det blir 7 pass. kanske kunde funka?! fast jag vill dela upp i lättare, medel och hårda veckor/block också så man får väl variera. jaja, först har jag förkylningen att få bort och ett 10 km-lopp att springa :S



nej jag glider inte så farligt på vardagsrumsmattan, det går ganska bra så jag väntar nog med yogamatta. men skumrullen hade jag gärna velat ha!!



konstigt med din svanskota förresten, det kan inte vara nån nerv i kläm eller nåt? ryggskott? eller är det i själva benet liksom som det gör ont? jag hade ryggskott för några år sen och det gjort apont precis nere vid svanskotan, det satt i en månad. nu är jag stel i ländryggen istället :p



50 armhävningar låter rätt otroligt, jag får nog sätta fart nästa år så jag kommer ikapp ;)



nej nån julklapp får jag inte av min sambo (ingen födelsedagspresent heller), det är väl just det där med att tänka till som inte händer liksom. han ska shoppa till sig själv i eftermiddag tydligen för han fick sin extralön igår (och det är HANS pengar nämligen, ingen gemensam ekonomi här inte..). ja ja, jag är lite sur och grinig idag :D



nu måste jag gå och göra köttbullar så det blir några såna på jul i år. tänker inte stå på julafton och rulla köttbullar så det får bli nu istället. hoppas nu förkylningen ger sig så du kan träna yoga imorgon! jag hade tänkt göra imorse men kände mig inget vidare när jag vaknade så det blev inget. kanske imorgon?!



ha en bra dag! kramar

2011-12-21 @ 14:12:05
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0