Julklappar

Ska bege mig ut på Väla med Stella och leta julklappar snart! Två är redan klara, men tre personer till ska fixas till. I år har vi dragit ner rejält på antal personer att ge till. Jag och Kevin ger till varandra likaså jag, min syster och pappa. Sedan köper jag bara till mina brorsbarn också. Vill absolut inte sluta få julklappar även om jag inte är något barn längre. Det behöver inte vara något dyrt man ger, mer bara att man får något! Det kan räcka med ett gott te, hembakade julgodisar, en bra bok, något gott doftljus eller vad som helst. Det viktigaste med julen är självklart sällskapet och god mat! Men en jul utan julklappar vill jag inte ha. Det är roligt att både ge och få och det vill jag fortsätta med, det hör till julen!


Har kollat lite på nätet på julklappar till barnen. En 2,5 åring och en 4,5 åring. Pippväskan tänkte jag ge till den lilla för hon älskar Pippi! Den stora vet jag inte riktigt vad hon gillar, men pyssel gillade jag själv när jag var liten så något i stil med Fantacolors "pärlplatta". Ska kolla runt i leksaksaffärer idag och se vad jag hittar. Har ni något tips på leksaker till en 2,5 åring och en 4,5 åring?


Jag hade gärna sett denna under granen i år! Så fin! Påminner om Marimekkos skål som jag också vill ha. Men Kevin gillar inte alls dessa skålar så jag får snällt stå över. Annars hade jag utan tvekan köpt dessa att ha som både godisskålar och efterrättsskålar.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Såna skålar har min mamma, dom är fina! när det gäller leksaker till barn så gillar ju jag spel, pussel och böcker, det funkar alltid. det finns många roliga memoryspel ex. jag köpte ett barnyatzy till Guille i somras som är väldigt poppis, hans är med Bamse men det fanns med andra figurer också. Playdoh är himla bra också och underhåller både 4,5 och 2,5-åringar.



nästa gång jag kör ukstyrka ska jag testa knäböj på hantel (om den inte rullar iväg?). idag blev det lite annat, la upp det förut. känns i rumpan och armarna faktiskt, hurra! men sen fick jag hjärnsläpp efter lunch och tryckte i mig kex och varm choklad. jaja...



jag hade så där också med knas med magen ett tag men det gick över, vet inte vad det berodde på. men ät mer fett! avokado är jättegott tycker jag. ost är jag lite svag för också, finns väldigt god ost här.



den där tunikan var jättefin! blir säkert bra till jul. jag har en klänning som en rödrutig, får väl ta den på ju. jag har kollat massor på lindex länge men när jag väl kommit mig för att beställa så har det jag velat ha tagit slut... så det har inte blivit nåt och nu är det för sent. typiskt.



hur gick det med halsontet? hoppas du slipper bli förkyld igen. jag är på topp idag efter 7 timmars sammanhängande sömn så nu hoppas jag att det blir en BRA löpunda sen. middagen är redan färdig så min stora son (haha, min sambo alltså, det är som att ha ett extra barn) bara kan värma och utfodra monstren sen medan jag är ute och springer. svårt att veta vad man ska ha på sig nu bara. det är inte jättekallt här men väldigt fuktigt så man fryser ändå. fast fleece blir nog väldigt svettigt... hur som, om det går bra idag och jag lyckas springa ca 45 min utan att vara helt väck efteråt så anmäler jag mig till loppet :)



fy vad tiden går, snart dags att gå ut. Samuel leker med Playdoh och har smulat allt i miljoner bitar som nu ligger på golvet... kanske vore fint att plocka upp lite innan vi går ut. sånt gör väl inte ditt stora barn iallafall ;)



kramar

2011-12-15 @ 16:03:20
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0