Ett litet träningstips

Äntligen är jag fri från halsontet och kände mig något bättre imorse när jag vaknade. Självklart blev det en runda ner till Friskis för att ta igen veckans soffsittande. Jag blev stolt över mig själv då jag joggade i 15 minuter. Det har ALDRIG hänt förut. Efter 5 minuter har jag varit helt slut. Men idag var jag mer pepp än någonsin och hade faktiskt kunnat fortsätta några minuter till. Jag körde normaljogg på hastighet 8.5 på löpbandet i 10 minuter, de sista 5 minutrarna höjde jag till 10, alltså snabbjogg.

Min favoritplats på Friskis, den stora mattan där man gör övningar med pilatesboll, bosu m.m, var upptagen av tränare som höll på att filma och fota olika övningar. Så efter att ha pumpat ut armarna rejält körde jag hem till min pilatesboll och fortsatte med mage, rygg och rumpa.

Om man vill bli totalt utmattad och samtidigt träna rumpa och ben så har jag ett supertips!
Djupa knäböj, alltså att du går så djupt att du sitter på huk nästan (ju djupare du går, ju mer tar det) och sedan reser dig, samtidigt som du håller ihop händerna rakt upp i luften intill öronen (har man en stång att hålla i är det allra bäst, för det är inte lika lätt att fuska), upprepa detta i 1 minut x 3 set.

Bild lånad från google.
Tycker man att det blir för jobbigt så börja med 45 sek istället eller vad ni själva känner att ni klarar av. Jag satte timer på mobilen och hann med ca 25-26 stycken per gång. Efter tre set, alltså 75 knäböj senare så skakade mina ben något fruktansvärt och jag var tvungen att sätta mig ner.
Men imorgon... Då kommer det kännas att rumpan har fått sig en rejäl omgång och det är den känslan som är så underbar.

Jag har fått många träningstips under en tid nu och jag delar mer än gärna med mig av de. Så fler träningstips kommer!

Kommentarer
Postat av: Taraldmona

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2011-06-13 @ 07:18:13
URL: http://taraldmona.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0