Hälsofreak?

Idag ska jag träna lunchspin och därefter följer Emelie med mig hem så äter vi lunch tillsammans, och sedan åker vi ner till Pålsjö för att vinterbada med Emmy. Vi gjorde det för några veckor sedan också, och det var inte alls så kallt som jag trodde att det skulle vara, så nu är jag beredd på vad som komma skall.
Ikväll ska jag hem till mamma och äta middag och låna hennes dammsugare. Vår här hemma har inga påsar kvar och den är så gammal att man endast kan beställa påsar över internet, så vi lånar mammas sålänge.

Igår hade jag en oplanerad vilodag, jag orkade faktiskt inte ta mig iväg på en powerwalk eller en tur till gymmet. Men det är bara bra för min kropp att vila lite mellan varven.

För er som tror jag blivit världens hälsofreak kan jag kan säga att ja, jag tränar hårt, men jag har inte lagt av med mat eller annat gott. Nu i helgen åt jag pizza två dagar och godis fredag, lördag och söndag. Så jag syndar hejvilt. MEN, jag har upptäckt att det viktigaste att tänka på är att äta regelbundet. Jag har tänkt på det varenda dag i ca tre veckor nu och jag mår superbra och siffrorna på vågen tickar neråt. Man ska unna sig något gott, det är man värd, men inte varje dag. Och egentligen inte hela helgen heller. Men en dag i veckan gör ingen skillnad alls. Men jag väljer att äta lite mer onyttigt och träna mer, så det kompenserar vartannat.

Så ät regelbundet och försök tänk på vad ni äter så kommer ni att må mycket bättre! Jag går inte alls hungrig som jag gjort innan eftersom att jag äta ca var tredje timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0