Stök vs ordning

Igår och idag tog jag tag i att städa vårt skåp som vi har i köket. När vi köpte det av Kevins syster för ca 1,5 månad sedan så bara slängde vi in grejer i det för att få bort från andra ytor så jag kände att det var dags att få ordning där nu.


Fortfarande är det lite stökigt på några hyllor, men vissa grejer vet man bara inte hur man ska lägga de eller vart man ska göra av de.

Här är det mycket bättre ordning med hjälp av lådorna som rymmer en del. De två översta är dock endast fyllda med värmeljus. Den ena med vanliga och den andra med de som doftar.

Nu ska jag springa ut i köket och börja baka ut lussebullarna för nu har degen jäst dubbelt så lång tid mot vad den skulle.. Något jag kan rekommendera alla är att låta degen jäsa en bra stund längre än vad som står i receptet för då blir bullarna luftigare och håller sig längre utan att bli torra.
Vi ska vara hos min syster kl 18 och innan dess ska jag baka klart lussebullarna och de ska jäsa en gång till och sen är det ugnen som gäller. Samtidigt ska jag duscha och göra mig iordning och vi ska hinna till El-Giganten och köpa nya dammsugarpåsar... Hur ska jag hinna? Börjar i alla fall med att avsluta detta inlägget här.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Nejmen HEJ! En pepsi max - älskare till :-D

2011-01-17 @ 19:19:58
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0