Den där soppan...

Igår gjorde jag potatis och purjolöksoppa och när allt kokat klart ska det mixas till en puré. Jag har tidigare läst i bruksanvisningen till mixern att det man mixar inte för överstiga 60 grader. Denna soppan kokade så den var ju över 100 grader. Jag tänkte - vad kan hända om man mixar för varm mat? Jag testade och locket lyfte lite, så jag tog av locket och lät soppan svalna lite. Efter ett tag tog jag på mig en diskhandske och satte på locket och höll hårt så att det inte skulle lyfta. Det slutade så här:

Jag skållades på halsen och mina kläder och mitt hår blev totalt nerstänkt av denna jäkla soppa. Till råga på allt skulle jag vara hos jobbcoachen en halvtimme senare så det blev till att kasta i sig maten.
Vad har ni lärt er av detta? FÖLJ INSTRUKTIONERNA!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

hahaha Been ther, done that

2011-06-08 @ 22:56:41
URL: http://saratilling.se
Postat av: Lotta

Ajjjj!!! ska komma ihåg detta- inte mixa för varm mat ;)

Vad duktig du är som tränar så mycket!!! jag får in fem kortare pass i veckan nu men till hösten när allt blir som "vanligt" igen så kommer jag nog inte hinna så mycket. imorse kom jag iväg på en joggingrunda iallafall. hur gör du när du gör backintervaller? måste det vara långa backar?? mina ben är väl det jag mest behöver/vill få ordning på, men det finns inga backar här direkt, bara väldigt väldigt små såna. fortsätter du med plankan den här månaden? jag har ändrat lite nu så jag gör 2x 1,5 minut vanligt och 2x1 min på sidan, det känns faktiskt i magen!

2011-06-09 @ 12:40:03
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0