22-dagars utmaningen är igång!

Förlåt att inte utmaningen kom upp igår, jag kom på det när jag låg i sängen så jag tänkte att den får komma nu på morgonen istället! Jag tror jag har bestämt mig. Har en jäkla beslutsångest denna gången.
Det blir lite tuffare än sist.
Till att börja med så kommer jag fortsätta med plankan så gott som varje dag. 4 minuter. 2 min x 2 kör jag nu istället då det känns mer. Det är inte förrän efter 1 minut det börjar bli jobbigt, så här har det utvecklats.
Denna utmaningen börjar jag med idag och kör till torsdagen den 7 juli. Detta för att vi ska till Norrköping (Kolmården) direkt efter jobb på fredag och har jag inte hunnit göra detta innan jobb så hinner jag inte det på fredagen. Så detta blir en 22-dagars utmaning som heter duga. Som vanligt är detta UTÖVER min vanliga träning.

Här har vi plankan.

Den andra saken jag tänker lägga till är utfallsteg från stol. Till att börja med kör jag 20 på varje ben.
Bränner härligt i rumpan!
Jag tänker också köra den rumpövningen jag visade igår. Där kör jag 12x3 på varje ben. Som en avslutning kommer jag göra så många armhävningar på tå som jag bara orkar. Sist jag provade så orkade jag 3 eller 4 st.

Målet med denna utmaningen är att få fastare ben och rumpa samt bibehålla den core-stabilitet som jag byggde upp när jag körde min 32-dagars utmaning med plankan. Men också att utveckla mig själv och bli ännu starkade i bålet. Armhävningarna är bara en kul grej för att se om jag utvecklas och kan göra kanske 10 st i rad utan problem.

Så detta är alltså den nya utmaningen. Har någon tips på någon annan övning eller något allmänt tips så bara skriv!! Tar emot ALLT! Jag tänkte också utöka finishen på min träning på gymmet. När jag är klar och ska stretcha ska jag göra så många burpees jag orkar. Detta ska antecknas så att jag kan se hur jag utvecklas. Det är HÅRD träning som gäller tills vi ska till Kolmården. Det är mitt nya mål. Då ska jag vara nästan klar och nöjd med min kropp.

Här har ni burpees.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej, jag vill tipsa om en tävling i min blogg - man kan vinna ett presentkort på 300 kronor i den fantastiska butiken Mamsell K - kika gärna in och var med! :-)

2011-06-16 @ 23:09:51
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Lotta

Hu vad jobbigt det låter, hur har det gått de första dagarna? Jag fixar inte riktigt utfall, det gör ont i knäna efter bara några få. kanske gör jag fel eller så är det knäna det är fel på :( jag har iaf träningsvärk idag efter gårdagens styrkepass för rygg/ben/rumpa så jag är nöjd ;) idag är det vila och imorgon ut och springa en sväng. jag orkar inte riktigt räkna nu, när är det ni ska åka? bara några dagar före min "utmaning" är slut tror jag, 10 juli har jag mitt nästa delmål. denna veckan har gått bra som sagt men fortfarande tre veckor kvar.

ang yogan så kör jag bara jillian michaels yoga meltdown, har inte provat nåt annat än men tänkte väl göra det lite längre fram. den passar mig väldigt bra iallafall så för tillfället är jag nöjd ;)

2011-06-19 @ 16:44:21
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0