Saltvattens flush

I lördags var vi hemma hos Kevins kompis och hans tjej, och där diskuterade jag och hon lite träning och allt som hör därtill. Vi snubblade in på detoxmetoder och jag testade en imorse. Saltvattens flush, en mini detox.
Man kokar upp 1 liter vatten tillsammans med 2 tsk salt och sedan ska man dricka detta när det är så varmt som möjligt och under inte en allt för lång tid. Man ska helst inte äta något de fyra närmsta timmarna heller.
Detta gör att du får i dig samma salthalt som kroppen har och tarmarna sköljs igenom.

Ungefär en kvart efter att jag druckit upp (drack bara 8 dl då jag fick klökningar och jag vågade inte dricka mer) så kände jag hur det började göra ont i magen och magen jobbade som bara den, så inom två timmar sprang jag mellan datorn och toaletten... Efter ca 2 timmar hade jag rensat ur tarmarna. Och det kändes som att jag hade svultit mig själv så när jag hållt mig ca 3 timmar från mat så var jag tvungen att äta. Men det känns fortfarande bra!

Testa detta om ni vill rensa ur tarmarna från allt skit och slaggprodukter. Helt klart värt det!


Kommentarer
Postat av: martina

Tack för dina ord!!

Nä idag lär det inte bli någon bebis =) Har egentligen "stängt" gissningen men lägger till ditt nya datum som en parantes...



Det där skulle jag nog inte våga mig på, lät inte alls speciellt gott =) hoppas du har en bra dag

2011-05-26 @ 17:38:05
URL: http://sommarnatt.blogg.se/
Postat av: Emelie!

men salt och vatten binder ju fett =/ det kan ju inte vara så bra tillsammans i en sån soppa då :O eller ?

2011-08-15 @ 20:38:38
URL: http://ewelew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0