Mål mot en bättre kondition

Jag har satt upp en del mål till mig själv för att utvecklas konditionsmässigt. Genom att sätta upp olika mål så har jag något att sträva efter och alltid ge allt för att lyckas med ett bra resultat. Mina första små delmål var att komma igång med joggingen. Mitt första mål var då att jogga i 15 minuter, vilket gick ganska lätt, men det var jobbigt. Sedan utökade jag med 1-2 minuter per träningstillfälle och slutade på 19 minuter. Gången efter det slog jag på stort och nådde mitt första stora mål.
- Jogga i 45 minuter.
För ett par veckor sedan nådde jag mitt andra stora mål.
- Springa 5 km under 30 minuter.
Mina nya mål som jag satt upp är följande:
- Springa 3 km under 15 minuter.
- Springa 5 km under 26 minuter.
- Springa 1 mil under 70 minuter.

Jag vill inte sätta upp ett slutdatum för något utav målen, utan jag ska klara dessa så fort som möjligt. Det får gå i sin egen takt, men jag kommer varje gång jag tränar, sträva efter bättre resultat så att jag kommer närmre mina tre nya mål. Varför jag har valt att ha målet på 5 km under 26 minuter är för att jag sist sprang det på 29 minuter. 3 minuters förbättring innebär rätt stor taktökning. Tillräckligt stor för mig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0