Grattis älskling

Hipp hipp hurra för min älskade sambo idag!

Idag fyller Kevin 24 år! Det blev ingen frukost på sängen imorse för honom utan det tar vi igen till helgen när vi är lediga båda två. Presenten fick han i söndags på fars dag för att hans pappa inte kunde vara med och fira idag. Jag la ihop med hans föräldrar till en..... DAMMSUGARE! Haha. Det var svärmors idé att lägga ihop till en ordentlig dammsugare då vår förra var kass, sladden gick inte att få in utan man fick rulla ihop den för hand och sätta ett totteband runt och lägga sladden uppe på dammsugaren sen. Ett jäkla meck för att dammsuga med andra ord. Dessutom är Kevin för snål för att lägga pengar på en dammsugare, jag har försökt övertala honom att vi ska lägga hälften var när jag sett bra erbjudanden, men icke. DÄRFÖR fick han världens roligaste födelsedagspresent ;-). Jag är nöjd i alla fall, haha.

Nu har jag precis bakat kladdiga cookies som vi ska bjuda på ikväll när familjen kommer på kalas. Det luktar riktigt gott i lägenheten och jag kunde inte låta bli att slicka vispen och skålen, haha. Idag blir det lite synderi, men det är tillåtet på födelsedagar! Lägger upp bild och recept på godingarna (ja, för jag antar att dom är goda) sen!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hälsa grattis! Och klart man får synda lite på speciella dagar :) Vad tråkigt livet skulle vara annars.. Prova mitt recept i bloggen sen, har kakan i frysen nu ett tag eftersom den ska stelna. Kunde dock inte sluta slicka skålen jag heller, haha. Helt sinessjukt hur god smeten var! :D

2011-11-15 @ 20:51:12
URL: http://popidou.blogg.se/
Postat av: Lotta

Grattis i efterskott! Vad tyckte han om dammsugaren? jag var tvungen att köpa en ny igår för den gamla gick sönder men jag tog den näst billigaste, haha, dammsugare vill jag inte lägga pengar på ;) vi kan ändå inte ta med såna grejer när vi flyttar nästa år så det är billigt som gäller här ;)



ska kolla in receptet på kladdkakan, det lät väldigt bra! den här veckan har börjat bättre, jag kan nog klara att hålla mig bort från dumheter, det gäller bara att inte tänka för mycket, bara äta regelbundet och helst inte titta på onyttiga saker ;)



igår körde jag 10 kg på bicepscurl och axelpress och det gick riktigt bra men jag känner mig fortfarande skakig i armarna ;) 10 kg är max jag kan få på båda, men nu kan jag nog köra med det ett bra tag innan det blir för lätt...! och så som du kör på nu med både cardio och styrka så kommer du få superresultat efter tio veckor!! ser du någon mer skillnad nu när du nästan är halvvägs?



jag är beteendevetare, har fil.kand i pedagogik och psykologi, och nu läser jag en magisterutbildning i pedagogik. plus en massa andra kurser, 90 hp spanska bl.a. jag lär få söka jobb som lärarvikare i spanska först, det är brist på spansklärare så det finns en hel del vikariat. jag flyttade hit första gången 2003, sen har det varit lite fram och tillbaka men nu har jag bott här permanent mer eller mindre sen mars 2007.



imorse blev det yoga, planen är att springa i em men vi får se... :S jag har träningsvärk i hela kroppen, känner mig helt mör överallt! men det vore skönt att få det gjort, så har jag cardion avklarad för den här veckan, jobbigt att skjuta på det...



vad tränar man när man gör latsdrag? sånt där i maskin kan jag ju inte göra, men jag såg också Lofsans videor och körde hantelrodd och hantellyft åt sidan igår, jag behöver verkligen träna baksida axel för jag tycker jag får dålig hållning, det är väl snålt med muskler där bak ;) i måndags sprang jag 5km på 27:40, 4 min bättre än första gången så jag är rätt nöjd, men det var jobbigt... kände mig inte "pigg" i benen. tror det blir intervaller i em, eller så kanske jag vågar springa lite längre. får fundera...



nästa gång du lägger upp bilder får du visa dina biffiga armar ;) det syns säkert skillnad, jag tycker det syns mest på armarna, förut hade jag mesiga pinnarmar men inte längre,haha. ha det bra, hoppas ni hade trevligt igår på födelsedagen!

kramar

2011-11-16 @ 10:43:19
URL: http://viivalencia.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Då tycker jag att du tar en paus helt och hållet från gymmet en hel vecka. Gå 60 minuter x 2 dagligen och håll ner kolhydrater EFTER lunch. Jag har gått ner nästan ett helt kilo pga detta och känner mig dessutom mer peppad på gymmet igen. Kroppen vänjer sig fort vet du. Kör i 3 veckors omgångar. TUNGT 3-6 reps, medel10-12, lätt 15-20

2011-11-16 @ 12:20:06
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0