Jobb och fondprat

Det blev en stressig förmiddag för mig! Jag skulle jobba mellan 11-14 så jag ställde klockan på 8. Kl 10.35 ringer min arbetsledare och väcker mig och frågar om jag kan vara på plats kl 11 istället för 11.30 för det hade blivit något fel med leveransen (jag hade fått ett sms om ändring av tiden, men eftersom jag sov, hade jag inte sett det). Jag sa att det fixar jag, och sen inser jag att det är ju om 25 min!!!! Jag har alltså råkat stänga av min klocka och sova 2½ timme längre än vad jag tänkt så jag fick slänga i mig havregrynsgröt och cykla i 190 ner i stan. Typ 2 min över 11 var jag där.

Sedan fick jag gå kl 14 eftersom jag kom en halvtimme innan alla andra. Då passade jag på att gå in på banken och kolla upp fonder och aktier. Jag förstår ingenting av det och nu ska jag börja spara aktivt varje månad i min fond. Så nu har jag fått hjälp och från och med den 26 januari har jag en automatisk överföring till min fond så nu behöver jag inte tänka på det mer. Jag satsade på en hög-risk fond för att ha största möjligheten för den att växa. Så nu känns det bra igen. Var lite orolig för någon månad sedan då jag började köpa aktier och fonder på egen hand utan att veta ett smack, jag gick efter några stjärnor som ståd bredvid fonderna. Men efter att ha berättat för bankmannen(kvinnan) idag vad jag köpt så sa hon att det inte är någon fond att rekommendera så det var en jäkla tur att jag inte fortsatte att köra mitt eget race. Bättre att be om hjälp fastän det är jobbigt att ta sig ner i stan, vänta på sin tur som kan ta allt emellan 5 min-2 timmar. MEN nu är det gjort och nu är en sak ur världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0