Mjukstartar veckan

V.2 i utmaningen

Dagens träning blev inte så intensiv som jag hoppats på. Kände mig inte i form efter gårdagens minimagsjuka. Men det blev intervaller i backe. Lutning 15 på bandet och maxa 20 sek, vila 40 sek x 10. Jag fick ont i ryggen efter bara ett par intervaller. Tror jag överansträngde den när jag körde ök i fredags = måste minska vikterna till nästa ök pass.

Jag la mig i massagestolen 10 min efter intervallerna, sedan körde jag 3 min plankan och testade även hur många armhävningar jag klarade på tå utan vila. 11 st är jag uppe i nu. 3 mer än förra veckan. Slutade på totalt 20 armhävningar till slut och där var jag nöjd för dagen. Så idag blev det en mjukstart inför veckans träning!

Imorgon har jag som plan att testa hot yoga. Men passet är fullbokat. Jag håller tummarna för att någon släpper sin plats under kvällen, isåfall är det hot yoga kl 12 imorgon som gäller! Annars får det bli styrka!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad är hot yoga för nåt? det låter intressant, du får rapportera sen om du fick plats! intervaller låter inte som någon mjukstart ;) jag gjorde också intervaller igår morse, det var JOBBIGT och jag har svårt att verkligen ta i ordentligt... men jag sträckte mig inte den här gången iaf. idag blir det halv vila, måste in till stan nu så det får bli en pw, det är väl 5 km fram och tillbaka ungefär. heja på med armhävningarna! igår fixade jag 23, men det varierar väldigt, vissa dagar gör jag bara 15, och då har jag tränat varje dag nästan i en månad nu. ska testa supersets imorgon. hittade något som heter "axelmördaren" också som jag tänkte testa, kolla här: http://sandsnovatten.blogspot.com/2010/12/dagens-gymtips-axlar.html

nä, nu ska vi kasta oss iväg, ska byta kamera för andra gången, hoppas det blir sista nu. lagt ner ett äpple och ett kokt ägg i väskan till mellanmål på vägen, hihi.

ha det bra, lycka till med dagens träning! förresten, tjejmilen är den 1/9! blir ju mesigt när du tänkt springa Lidingöloppet såklart, eller ett bra test för att se hur du fixar en mil? jag vill absolut klara en mil under en timme då, bara att fortsätta spriiiinga!! ;)

2011-11-02 @ 09:35:52
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0