När suget kommer...

V.3 i utmaningen

Denna veckan har varit riktigt jobbig, matmässigt. Jag har varit SÅ sugen på godis och allt annat sött. I tisdags var jag riktigt nära på att ta en bit choklad (mörk såklart), men jag stod emot. Kollade igenom hela skafferiet och hela kylen efter något gott, men såg bara godis godis godis framför mig. Det slutade med detta:


1 päron, 1 apelsin, lite lättfil och russin. Inte alls särskilt gott faktiskt. Men jag höll min undan godiset och det var huvudsaken. Jag fick något att tugga på och då stillar alltid suget lite. Nu har jag varit ifrån godis i 2½ vecka. Är stolt som en tupp! Dom två första veckorna gick över förväntan, trodde det skulle vara svårare, men det var ganska lätt. Denna veckan däremot. Är sugen dygnet runt, mätt som hungrig. Riktigt jobbigt och att stå emot är extremt svårt. Men än har jag inte fallit för suget! Jag ska klara ett tag till. Har laddat upp med mörk choklad här hemma, har nu 70, 74 och 86%ig att välja på. Chokladet räddar mig på helgerna kan jag säga, utan det hade detta aldrig gått! Jag kör denna veckan stenhårt (med godis och dylikt) också, sedan får jag äta 1 dag i veckan, OM suget finns. Nu har jag i alla fall vänjt bort mitt krängande. Någon godisbit en gång i veckan skadar inte. Men kan jag så ska jag fortsätta på detta spåret så länge som möjligt!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Dricker du tillräckligt med vatten? Mitt sötsug har minskat enormt sen jag började dricka 3 liter om dagen och då jag drog ner på fun light (min drog). Jg äter inte heller godis. Inte gjort i ett halvår. Blir jag sugen tar jag ett proteinbar el liknande =)

2011-11-12 @ 22:37:16
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0