Första träningspasset v.1

V.1 i utmaningen

Första träningspasset på min 10-veckorsutmaning är avklarat!

Idag började jag med intervaller. Lutning 15 på bandet och hastighet 13 km/h. 20 sek löpning, 40 sek vila x 10. Sista intervallen höjde jag bandet till maxad lutning: 20 och ökade hastigheten till 13,5 km/h. Det känns i benen nu kan jag säga. Efter det körde jag styrka för hela kroppen.

Jag känner inte riktigt till det gymmet än så jag far runder lite för allt finns inte samlat som det gjorde på Friskis. Jag tränar endast med fria vikter, BOSU-bollar, pilatesbollar, gummiband m.m. Inga maskiner. Endast latsdrag. På friskis fanns allt det jag tränade med vid en stor matta. På Filborna finns det olika "stationer" med allt sådant. Det är ett stort minus med bytet av gym. Men jag ska sätta mig ner och kolla igenom Olgas styrkeövningar och Lofsans styrkeövningar och skriva ner ett träningsschema. Måste få struktur när jag kör styrka. Så detta ska jag ägna mig åt nu!

PS! Startvärden för mina tester kommer i slutet på denna vecka när jag hunnit träna igenom alla. Startvärden för  antal armhävningar på tå och plankan-tiden är klart men jag skriver allt i ett inlägg i slutet på veckan när alla är avklarade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0