Fredagsmiddag till mig själv

Kevin är och bowlar med jobbet och blir bjuden på riktigt god mat! (Eller ja, han var det tidigare ikväll. Nu är han med Andy och Rickard och "nightgibbar") Jag blev så avundsjuk så jag lagade en riktig gottemiddag till mig själv. Försökte göra den så nyttig som möjligt med ändå inte tråkigt nyttig. Gott blev det minst sagt! Det är inte ofta jag lagar någon rolig/god middag när jag är själv, blir oftast något enkelt tråkigt. Men idag var det dags att lyxa till det lite.

220 g fjärilskotletter, kryddade med salt, vitpeppar och lökpulver, stekta i olivlja precis som svampen. Potatis skurna som chips och morötter i ugnen. Broccoli och sallad med gurka, tomat och purjolök. Såsen fick inte plats på tallriken, men det var såklart - lättkesella blandat med sambal oelek + salt och peppar.

Det var min fredagsmiddag det! Mätt blev jag och lite fick slängas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0