Höstutmaningen v 10

Det blev stressigt igår efter träningen därför uppdaterade jag inte något efteråt! Jag var inne och läste på Lottas blogg innan jag åkte till gymmet. Såg att hon sprungit 5 km som hon dessutom fick en bra tid på! Jag blev peppad och kände ett misslyckande från min egen sida att jag inte lyckats med mina 5 km under 26 min som jag satt upp som mål att klara innan höstutmaningen var slut. Så jag bestämde mig för att det skulle bli 5 km löpning istället för crosstraining igår.

Satte mig i en av massagestolarna på gymmet (jo, där finns sådana. RIKTIGT skönt!) innan jag började för jag hade ont i ryggen och tänkte att lite massage skulle hjälpa till lite i alla fall.
Efter det körde jag igång. Började på 12 km/h på bandet. Efter ca 2,5 km minskade jag till 11.5 km/h. Dom sista 3 minutrarna ökade jag succesivt upp till 14 km/h. Så här blev resultatet:

JAG KLARADE DET!!!! Jag fuskade dock lite. Fick hoppa av bandet i 5-10 sek ungefär 4 gånger pga att ryggen gjorde ont. Men plussa på 40 sek och jag klarade det ändå. Så stolt jag är!!! Men det var precis att det gick. Trodde att jag skulle svimma mot slutet för jag blev lite yr och vinglade till på bandet, men jag gav mig inte och det är jag glad för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0