Höstutmaningen v 9

Det går bra hitills! Igår började varmvattnet fungera strax efter att jag skrev inlägget så jag tog på mig träningskläderna och gick ut för att springa en runda. Men efter 1 km gick det inte längre. Det högg i ryggen (mellan skulderbladen där jag tidigare haft ont) och jag lyssnade på kroppen och började gå istället. Jag envisades lite med att testa intervaller, men det kändes inte bättre. Jag gick hem igen och körde lite plankor, armhävningar och ass burner på yogamattan. Efter 14 minuter utan paus var jag genomsvettig! Idag har jag världens träningsvärk i hela magen. Känns riktigt bra!

Idag blev det en powerwalk, tänkte ju bara gå till Filborna och tillbaka, men det blev lite längre. När jag kom till Filborna hade jag gått 2 km och jag var sugen på mer! Jag gick en längre runda och det blev totalt 5,7 km. Känns riktigt skönt nu efteråt. Det tog emot att gå ut. Ligga i soffan och mysa med en kopp te och en film var så skönt så när filmen väl var slut var jag inte ALLS sugen på någon träning. Men det är bara att göra det. Hur mycket det än tar emot så är det värt det, för känslan efteråt är bara så härlig!

Jag vet inte om mitt ryggont när jag springer beror på mina skor, att det är för lite dämpning, eller om jag har blivit svag i musklerna igen. I början på sommaren när jag gjorde plankan varje dag i 32 dagar mådde min rygg utmärkt hela sommaren. Nu har jag inte gjort plankan dagligen utan bara när jag tränar och jag tror jag tränat alldeles för lite rygg och är därför tillbaka där jag var från början. Så nu är det plankor dagligen som gäller och mer ryggträning i övrigt. Om någon månad ska jag ge mig på att springa igen och är det inte bättre går jag ner på löplabbet och ber om hjälp att hitta ett par perfekta löparskor till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0