Höstutmaningen v 10

Dagens träning är avverkad! Det tog emot att sätta igång idag. Jag var så nära på att hoppa träning idag. Men det är den tröskeln man ska ta sig över. Jag vet ju hur härlig känslan är efteråt!

Idag blev det tabata-intervaller. Första gången jag testade det. Det var jobbigt, precis så jobbigt det ska vara. Så jobbigt att jag var nära att skita i det efter första omgången, andra med, tredje med osv.Jag bestämde mig för fem övningar. Dessa blev det:

Uthopp (började med detta för att få igång pulsen)
Plankan
Knäböj
Armhävningar
Step-ups på stol

Man kör 20 sek, vilar 10 och upprepar detta 8 gånger, då har man jobbar effektivt i sammanlagt 4 minuter. Så 4 min per övning blir det. HÄR kan ni som vill läsa mer om tabata-intervaller.

Detta kommer jag köra fler gånger, roligt och tidseffektivt sätt att träna. Bra att variera träningen lite också. Ska testa det på löpband när jag bestämt mig för vilket gym det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0