Nyttig smulpaj

Igår testade jag en smulpaj jag hittat hos Olga. En nyttig variant. Annars hade jag inte gjort den en vardag och njutit av den som jag gjorde ;-). Finns det något bättre än att äta gotte med gott samvete för man vet att det är nyttigt? Nej, jag tror inte det! Var så ivrig på att smaka pajen innan jag hann fota, därav den lite slafsiga bilden, haha.


1, 5 dl bär- placera i form

Blanda ihop:
150 g minikeso
0, 5 dl kokosflingor/havregryn eller 50/50
Lite vaniljsocker
Lite vatten för att forma degen
200 grader i 20 minuter.

Sås till pajen:
Blanda lättkesella med vaniljsocker. Jag vispade det för att få det lite fluffigt.


Kommentarer
Postat av: stella

Hur gottig?

2011-10-18 @ 14:45:09
Postat av: Paui

SKITGOD!!! Och det bästa är att ingenting i varken pajen eller "såsen" är onyttigt! Helt perfekt när sötsuget kommer!

2011-10-18 @ 15:39:19
URL: http://pauislife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0