Propp och garderobsblomma

Nu har jag precis hämtat hem bilen. Följde med mamma till sjukhuset i förmiddags, därför blev bilen hämtad lite senare. En "plätt" på 5 cm i diameter har varit svullen på mammas vad och även varit varmt och ömt när man känt på stället så hon ringde vårdcentralen igår. Dom misstänkte en propp i benet så hon blev skickad till akuten för blodprov, men dom fick inte tillräckligt med blod, så hon skulle dit idag igen och lämna mer. Hon fick besked efter någon timme om att det mest troligt inte är en propp, dom vet inte vad det är. Men nu ska hon låta det gå ett tag och se om det blir värre. Jag håller tummarna för att det försvinner! Min fina älskade mamma! ♥

På tal om något helt annat så har en av våra garderobsblommor inte mått alls bra den senaste tiden. Stängerna har i princip ruttnat i roten och bara gått att ta av så jag pratade med blomsterexperten själv = mamma. Hon sa att jag skulle tömma hela krukan på jord och tvätta av rötterna och även diska ur krukan ifall rötterna möglat, så att det inte sprider sig. Och sen i med ny jord. Sagt och gjort. Det slutade så här.

Hela 7 stänger var ruttna i roten och fick slängas... Så nu ser blomman ut så här:

Hahaha! En ensam liten stång kvar. Hoppas den förökar sig... Jag ska flytta den till hallen sålänge där den inte syns utåt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0