Sammanfattning v.1

Nu är första veckan av min 10-veckorsutmaning avklarad. Det känns bra hitills och jag är lika pepp som jag var i måndags! Det blev inte så många träningspass som jag tänkt från början. Det blev 4 st.

Mån: Vila
Tis: Intervaller + helkroppsstyrka
Ons: 3 km löpning
Tors: Vila
Fre: Styrka ök + intervaller
Lör: Indoor walking
Sön: Vila.

Ett mindre träningspass än vad jag tänkt. Men jag har tränat intensivt under passen så jag kände att jag behövde tre dagars vila denna veckan. Så jag är nöjd med träningen som blivit. Maten har gått jättebra! Inget godis har jag ätit. Idag var vi på kalas och då smakade jag en liiiten bit tårta, men det var också allt. Ingen läsk till maten, gick och tog vatten istället. Igår åt jag 86% choklad och clementiner istället för chips, ostbågar och godis. Jag är imponerad av mig själv! Men denna gången har jag bestämt mig på riktigt så det känns inte så jobbigt faktiskt.

Ang onyttigheter så har jag som mål att bara äta det när det är kalas eller vid andra speciella tillfällen. Nu väntar dock några helger med kalas, så lite onyttigheter kommer det bli, men inte mycket. Jag ska endast smaka för att vara lite "artig", haha.

Så nu laddar jag inför v.2 och ska komma fram till veckans träningsprogram!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tre tuffa cardio-pass på en vecka är verkligen super ju, du kommer att vara riktigt superfit inom kort :) träningen gick helt ok för mig förra veckan, avslutade med tabataintervaller för armar igår och idag har jag faktiskt lite träningsvärk i axlar och triceps. ska försöka ta ett djupt andetag och köra ett pass nu med bara rygg och mage (kanske bröst också), jag måste träna ryggen mer, annars får jag ont när jag försöker lyfta tyngre vikter. maten gick uselt förra veckan, när humöret tryter så tröstäter jag ju... så hela fyra dåliga dagar blev det, igår gick det bra hela dagen men så bakade vi på kvällen och då var jag ju tvungen att smaka...

man blir absolut piggare av att träna! utan tvekan. jag ska försöka köra intervaller imorgon em, och klämma in en 5km senare i veckan. det är så skönt att komma ut en stund. ska testa supersets med tyngre vikter när jag kör ök, måste fundera ut vilka övningar som är bra att kombinera bara. ska det alltså vara samma muskelgrupp i båda övningarna? typ två bicepsövningar ihop etc?

nej, nu måste jag sätta fart här om jag ska hinna träna lite, vi måste ut en sväng också på förmiddagen. det får bli improviserat, blanda lite rygg- och magövningar, och lite bröst också kanske. hej å hå, då kör vi ;)

testa veckoschemat- som sagt, att kryssa för funkar super för mig. kramar!

2011-10-31 @ 09:20:29
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0