Styrka överkropp

V.1 i utmaningen

Puh, denna dagen har gått i ett! Men träning hanns med i eftermiddags. Det blev styrka ök och intervaller som avslutning. Jag gick hungrig till gymmet och det var inge bra alls. Trodde jag skulle träna tidigare men det blev massor med ärenden innan träningen så jag hann bli hungrig innan jag kom till gymmet.

Det blev i alla fall ett svettigt pass. Jag satt härom dagen och skrev ner ett ök (överkropp) pass och ett nk (nederkropp) pass. Testade mitt ök pass idag och jag tycker jag har lyckats väldigt bra! Alla övningar är såkallade supersets. Två övningar direkt efter varandra, vila och sedan upprepa 3 gånger så jag kör 8 reps x 3 set. Här kommer det jag gjorde idag:

Uppvärmning: 5 min crosstrainer

Rodd med stång: 20 kg
Axelpress med ben: 15 kg

Hantelrodd: 12,5 kg
Hantellyft åt sidan: 3 kg

Frenchpress: 4 kg
Kickback med hantel: 5 kg

Hantelcirklar: 4 kg
Bicepscurl med stång: 12,5 kg 

Plankan 3½ min + 7 armhävningar.
Intervaller på löpband. 20 sek löpning, 40 sek vila x 8. Började på 12 km/h, slutade på 19 km/h. 

Det var dagens träningspass det! Dom 4 superseten är styrkan jag satt ihop för ök. Ska sätta ihop fler pass så jag kan variera lite! Kanske gör om i passen efterhand, men jag har en bas i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0