Bra böcker om barns utveckling?

Nu har vi landat här hemma efter att ha firat en liten 1-åring hela eftermiddagen. Finaste Lycka (Alves kusin) fyllde 1 år igår så idag var vi och firade henne och åt pastasallad, tårta, kärleksmums och världens godaste vaniljbullar!

Just nu ligger Kevin och sover i sovrummet, Alve sitter i soffan och kollar på Nicke Nyfiken och jag sitter på Adlibris och kollar efter böcker om barns utveckling samt barnpsykologi. Tycker det är så fruktansvärt intressant att läsa om och jag älskar barn och har alltid varit glad i barn! Kevins låtsassyster läser just nu till barnskötare och berättade att hon läste om utvecklingsteorier och sa att det var riktigt intressant. Så nu letar jag för fullt på Adlibris efter lite böcker om detta. Psykologi var ett av mina favoritämnen i skolan och barns utveckling är så fascinerande så böcker om detta kommer jag sluka fortare än fortast. Känns lite konstigt att sitta och läsa om barns utveckling och råd och tips till föräldrar när inte ens en bebis är påtänkt här hemma, haha.

Så är det någon som läser här och vet någon intressant bok inom detta område så släng mer än gärna iväg en kommentar!!! Tänkte beställa "Ditt kompetenta barn" av Jesper Juul, den hade bara fått bra kritik och kostar bara 42 kr, så den tror jag att jag klickar hem. Men kom gärna med tips om ni har!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag har en fil.kand i psykologi faktiskt men just utvecklingspsykologi har jag inte läst så mycket. Vet nog ingen konkret bok... Piaget är en gammal kändis med en välkänd teori om barns utveckling, även Vygotskij mwen båda är väl kanske mer om barns lärande. Själv är jag helt utslagen idag, mår inte alls bra men sonens födelsedag igår blev lyckad iallafall. Tänkte träna ikväll om jag mår bättre. Annars får det bli nya tag imorgon. Har iaf gått ner 2.5 kg på fem veckor och -4cm i midjan! Alltid nåt, men egentligen behöver jag mer muskler ;) nästa mål! Ha en bra dag, kramar

2011-09-18 @ 11:24:29
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0