Egypten, Hurghada DEL 1

Vi är hemma igen! Kom hem kl 3 inatt efter en jobbig flygning hem. Vi satt framför nödutgången på planet så våra säten gick inte att fälla. Men sätena framför oss gick att fälla så vi satt minst sagt trångt och kunde inte sova många minuter. Vi landade 00.30 i Köpenhamn, men för oss var det som att klockan var 01.30 för Egypten ligger en timme före. Så det blev en lång natt för oss.

Vi har haft en helt fantastisk vecka med 40 graders värme och stekande sol hela veckan! Ingen jobbig värme, bara skönt. Och vattnet i poolen och även havet har varit svalkande, vilket det inte var i Turkiet förra året. Tänkte släppa en bildbomb här så får ni en bild av hur vi haft det! Jag har massor med bilder att visa så det får komma upp i omgångar.

Vi landade kl 18.30 i Hughada och var på hotellet kl 19.30 och därefter åt vi middag och tog oss sedan en tur ute på gatorna för att kolla vad som fanns och hur det såg ut. Varje kväll hade dom shower på hotellet och den första kvällen var det snakeshow.

Vårt fina hotellrum! 2128.

Bilderna på hotellrummet har jag tagit under veckan men jag visar dom först så ni får ett hum om hur vi bodde. Denna bilden är tagen direkt när man kommer in i rummet.

Mysigaste och skönaste sängen! Det enda som fattades var mina egna kuddar sen hade jag kunnat sova där föralltid, haha.

Detta var hela vårt rum. Inte jättestort men alldeles lagom för oss två. Och såå mysigt!

Också toaletten såklart! Duschen är till höger bakom dörren. Inbyggd och faktiskt väldigt mysig.

Där har ni en liten skymt av badkaret!

Första kvällen var ingen hit matmässigt! Vi kom in i en av restaurangerna på hotellet och skulle ta mat, det fanns ingenting som lockade varken mig eller Kevin. Bara massor med konstig mat. Inget kött mer än lamm eftersom vi befann oss i ett muslimskt land, ingen pommes, inget annat gott heller, så det fick bli lite risliknande saker!

Snakeshow på hotellet första kvällen. Riktigt häftigt men lite obehagligt också!

Nu vill Kevin ha datorn så nästa del kommer senare ikväll eller imorgon!

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Wow! Vilket boeende

2011-09-14 @ 12:15:26
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0