Egypten, Hurghada DEL 4

På fredagen åkte vi till den enda stranden i närheten som har rev. Alla hotell som ligger intill stranden har valt att spränga bort alla rev för att få sandstrand. Men Zahabia beach som detta stället heter, har reven kvar så vi åkte dit.

Denna fina fisken måste jag visa! Jag såg inga fiskar på Zahabia då jag låg på min madrass i vattnet och solade istället. Så som jag nämnde tidigare så står Kevin för alla fiskbilder.

Jo förresten, ni får lida av lite fina fiskbilder till!

Ett rejält stim.

Och här har vi en blåprickig stingrocka. Kevin är mäkta stolt över att han sett en sådan här. Den är giftig och denna var STOR. Kevin visade med händerna och om jag ska uppskatta diametern så skulle jag säga 50-60 cm i diameter + "svansen". Jag är glad att jag inte såg denna!

Vi var på Zahabia beach ca 3 timmar, sedan åkte vi tillbaka till hotellet och fortsatte sola och bada där.

På kvällen var det Lejonkungenshow på Grand Mall. En scen som låg på hotellområdet. Världens roligaste animationteam presenterade denna show. Det var shower varje dag utom lördagar då det var "day off". Här är Pumba som ni säkert ser. 

Och självaste Simba! 

Hon som spelar Timon står för all kostym. Det är hon som designat och sytt allt. Hon har gjort ett OTROLIGT bra jobb! SÅ fina alla kostymer är. Sådana människor har någon slags naturbegåvning alltså..

Och denna otroligt viga tjej! Hon kunde både gå ner i spagat och hade väldigt bra koll på sin kropp och kunde dansa fantastiskt bra! Tänk om jag också hade kunnat det...

Efter showen drogs vi alla upp på scen och dansade och körde "tuffetåget", den när alla håller armarna på varandras axlar och bildar ett långt tåg. Tåget slutade här. På Jungle Club. Mysigaste nattklubben någonsin?

Ursäktar suddigheten på kvällsbilderna men det var omöjligt att få en klar bild utan att sätta kameran på ett bord eller liknande. Men huvudsaken är att ni ser något ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0