Egypten, Hurghada DEL 5

Lördagen tillbringade vi på hotellet. Kevin brände ryggen rejält efter snorklingen så han låg inne på hotellrummet hela dagen och kom ut till mig vid poolen vid 15-16 tiden. Så jag låg hela dagen helt själv vid poolen och solade, läste och badade. Lite ensamt men det var skönt faktiskt! Läste ut en av böckerna jag hade med mig, Carolina Gynnings bok Ego Girl. Och på flyget ner till Egypten läste jag nästan ut Mia Skäringers bok, Dyngkåt och hur helig som helst. Så två böcker hann jag med på resan och kom 100 sidor i en tredje. Men det var ingen bok för mig alls. Segare bok har jag aldrig varit med om. Den blev först intressant efter 80 sidor, och var intressant ett fåtal sidor och blev sen seg igen. En dag heter den, den kommer på bio i höst.

Här låg jag och njöt av livet!

När Kevin kom ut till mig lekte vi med undervattenskameran så här kommer ett litet bildregn med undervattensbilder!






Där fick ni några! Jag kan varmt rekommendera att köpa en undervattenskamera att ha med utomlands. Nu lånade vi Kevins systers, men till nästa resa köper vi med största sannolikhet en egen! Sandra betalade 1500 för denna vi lånade och den tar bra bilder på land också, så ska man köpa en digitalkamera kan man lika gärna slå till på en som tål vatten också.

På lördagen åt vi middag på den bättre av hotellets restauranger. Inte min favoritrestaurang då den inte är alls lika mysig som den andra jag visat foton på, men wooken här var suverän! Man gick runt en paviljong, som ni ser här uppe, och plockade ihop vad man ville ha, sedan lämnade man tallriken till en kock som stekte allt.



Supergott!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0