Höstutmaningen v 5

Nu är höstutmaningen halvvägs och jag känner mig smått stressad! V 4 gick ju till spillo i och med att vi var i Egypten, så nu är det stenhård träning och fokus dom sista 5 veckorna! Jag lägger mitt fokus på rumpan och benen. Det är dom jag vill ha mer muskulösa. Jag ska ju även ha uppnått ett av mina mål - springa 5 km under 26 min. Det blir nog tufft. Men jag ska försöka löpträna 2 dagar i veckan. Jag måste hitta ett bra träningsupplägg. Nu medan jag går hemma kan jag lätt trycka in 5 dagars träning. Jag funderade idag över ett träningsupplägg som kan passa mig. Idag har jag kört styrka för ben och rumpa samt lite plankor för magen. Imorgon blir det yoga och på fredag styrka för överkroppen och sedan ska jag försöka hinna med lite löpning på lördag eller söndag. Men nästa vecka är tanken att jag på måndag kör styrka för nedre delen av kroppen, tisdag övre, onsdag yoga, torsdag löpning och sedan försöka klämma in en löprunda till under helgen.

Nu kör vi på! Ända in i det sista! Mål är till för att uppnås!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej! Var semestern härlig? Fem veckor är lång tid, du hinner med massor! Jag är rätt nöjd med vad sol hänt de första fem veckorna men än är det fem kvar. Denna veckan blir det tuffa träningsvideor men nästa vecka ska jag börja springa igen. Hoppas jag lyckas klämma in det nånstans, sambon jobbar så oregelbundna tider. Men, jag är taggad iaf ;) har varit duktig med maten den hör veckan, sparar mig till lördag då det är femårsdag och massor med tårta och godis. det tänker jag inte hoppa över ;) hur mycket tränar du när du kör styrka? Hur många övningar? Vore kul att läsa, jag har lite idetorka inför nästa vecka. Hoppas allt är bra, kramar!

2011-09-14 @ 21:47:53
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0