Höstutmaningen v 6 - tisdag


Dagens jag efter intensiv träning!
Idag började jag med 5 min löpning på 12 km/h på löpbandet och gick sedan direkt på intervaller. Full fart i 20 sek, vila 40 sek. 10 repitioner. Började med hastigheten på 15 km/h och avslutade på 16,5 km/h. Lutningen hade jag på 4.0 nästan alla intervaller. När jag sprang den sista trodde jag att det skulle svartna för ögonen och att jag skulle flyga av bandet, men jag klarade det med nöd och näppe!

Därefter gick jag rakt på benövningar. Körde tills jag inte orkade mer och hann även med en planka. Ska försöka göra plankan varje dag så länge det bara går! Hela höstutmaningen ut åtminstone, gärna ända fram till jul.
Imorgon blir det styrka överkropp! Och på torsdag är det spinning som gäller! Mycket kondition ska klämmas in under dom 4 sista veckorna!

Kommentarer
Postat av: Lotta

gud vad duktig du är!! du kommer hinna bli superslimmad till jul ju!! härligt! jag är fortfarande förkyld och känner mig som en uppsvälld flodhäst ungefär ;) hoppas verkligen att jag kan träna ordentligt nästa vecka, men jag måste komma på hur jag kan göra det så intensivt och kort som möjligt för jag hinner verkligen inte nu. tabataintervaller har jag läst lite om, det kanske man skulle testa? jag måste bara förstå lite bättre hur det fungerar ;) kondition behöver jag också, men det tar ju så mycket extra tid att ta sig ut och springa :(

trist med utbildningen! finns det inget annat du kan söka då, så du har mer möjlighet att komma in på nåt? och ang psykologi så är väl "vår tids psykologi" en sån där grundbok på svenska, jag har inte läst den själv men den brukar finnas med som referenslitteratur på grundkurser i psykologi.

nä, nu måste jag tänka lite till, det går så himla trögt och jag är så trött och sladdrig överallt, hahaha. ha det så bra!

2011-09-21 @ 11:10:59
URL: http://viivalencia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0